ثبت لوگو با کاملترین آموزش شرایط و مراحل ثبت لوگو

در لوگوی شرکت NBC با استفاده از فضاهای خالی به ساده ترین شکل ممکن نماد یک پرنده طاووس به عنوان هویت و شخصیت به لوگو اضافه شده است. از جمله برندهایی که از لوگوی نوشتاری برای معرفی خود استفاده کردند میتوان به «کوکاکولا»، «اسکایپ»، «سونی»، «سامسونگ»، «نوکیا» اشاره کرد و همچنین میتوان از لوگوی برند «یک و یک» نیز به عنوان یکی از لوگوهای نوشتاری ایرانی نام برد. در واقع لوگوهای تصویری، تصاویری هستند که وقتی به آن برند فکر میکنید یا اسم آن برند را میشنوید، به ذهن شما میرسند. در مواردی که شما یک کسب و کار جدید دارید و نیازمند مطرح شدن نام خود هستید، در این واقع طراحی نام برند شما در قالب یک فونت طراحی شده خوانا و زیبا، نام برند شما را فراگیر خواهد کرد.

این سبک از طراحی لوگو مناسب کسب و کارهایی است که نامی طولانی دارند و شامل چندین کلمه میشوند. دنیای تجارت مانند قرارهای عاشقانه گذاشتن است؛ شما تلاش میکنید مشتریهای مناسب را پیدا کنید و کاری میکنید که آنها عاشق برند شما شوند. مهمترین اصل در طراحی لوگوتایپ یا لوگوی متنی خوانایی و سهولت در شناسایی و تشخیص آن است، به طوری که طرح لوگوتایپ در ابعاد کوچکتر مانند کارت ویزیت هم به آسانی قابل خواندن و تشخیص باشد.

هیولت پاکارد (HP)، جنرال الکتریک، IBM، ناسا و مک دونالد نمونه لوگوهایی هستند که در سبک مونوگرام طراحی شده اند. در طراحی لوگو با استفاده از مونوگرام برای خوانایی بهتر و سادهسازی در طراحی تنها از از یک یا چند حرف اختصاری اول نام آن برند در لوگو استفاده میشود.

برای داشتن تصویر صاف و یکدست، کامپیوتر باید بتواند جزییات را با Frame Rate قابل قبول دریافت کند. باید توجه کرد از میان اجزای بصری و نمادین برند، لوگو برجستهترین جزء برند برای ارتباط با مشتری است. وقتی تمایز محصولات و خدمات دشوار است، یک سمبل میتواند عنصر مرکزی ارزش ویژه برند، با همان ویژگی اصلی برای تمایز یک برند باشد. برخلاف دیگر لوگوها که روی مفهوم خاصی تمرکز میکنند لوگوهای انتزاعی بدون در نظر گرفتن مفهوم فرهنگی خاصی، تنها با استفاده از اشکال هندسی و از طریق فرم و رنگ مفهوم و احساسات برند خود را نشر میدهد. با سرویس ما علاوه بر لوگوهای باکیفیت شما می توانید طرح های آماده را برای شبکه های اجتماعی.

دیدگاهتان را بنویسید