آموزش Unity DOTS توسعه بازیهای پرسرعت با Entity-Component-System!

آموزش آشنایی با سیستم کامپوننت اشخاص ECS در یونیتی Pluralsight Introduction to the Entity Component System in Unity

اگر نمی‌خواهید در آینده با آشفتگی مواجه شوید، باید سازمان‌دهی کنید! برخی نکات ساده برای سازماندهی فرآیند توسعه بازی وجود دارند، مانند داشتن یک دستور زبان مشترک برای تیم شما (اگر با تیم کار می‌کنید). همین امر برای دارایی‌ها و سلسله‌مراتب پروژه شما نیز صدق می‌کند. نام‌گذاری و سازماندهی مرتبط دارایی‌ها کمک بزرگی به حفظ آرامش شما در طول فرآیند توسعه بازی خواهد کرد. یک پروژه مرتب به شما کمک می‌کند تا کار خود را به‌طور مؤثر ادغام کنید و بدون اینکه گم شوید و ناامید شوید، پیش بروید.

حدود هفت سال پیش بود که با دستی خالی اما قلبی پر از عشق به ارتقای فرهنگ و هنر این سرزمین کار خود را شروع کردیم. در همه این سال ها مهمترین انگیزه ما در این مسیر پر از سختی، پیام های پر مهر مخاطبان سافت ساز بود که ما را در هدفی که انتخاب کرده بودیم ثابت قدم تر کرد. پیام هایی سرشار از محبت که فعالیت ما را عامل سرنوشت سازی در موفقیت های آموزشی و حرفه ای خود می دانستند. هنوز هم با همین انگیزه ها است که ادامه می دهیم و هر روز در این فکر هستیم که بتوانیم ایده های جدید و آموزش های جذاب تری را برای مخاطبان مان فراهم کنیم. نرم افزار یونیتی یا همان موتور بازی سازی یونیتی ، یک نرم افزار است که در آن به راحتی می توان بازی ساخت ! این نرم افزار محدودیت سنی خاصی ندارد و افراد از سنین 12 سال می توانند شروع به یادگیری این نرم افزار بکنند .

من به شما توصیه می‌کنم که حتماً با این تکنولوژی آشنا شوید و از آن در پروژه‌های خود استفاده کنید. این امر به ویژه در دستگاه‌های موبایل که محدودیت‌های بیشتری دارند، بسیار مهم است. وقتی به ECS 1.0 مانع می‌شویم، می‌توانید انتظار داشته باشید که ویدیوهای جایزه‌ای تغییر کنند. با استفاده از Job System، می‌توانید عملکرد بازی خود را به طور چشمگیری افزایش دهید و زمان بارگذاری و اجرای بازی را کاهش دهید. C# Job System به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های چند نخی (Multithreading) به طور موثر استفاده کنند.

شما حتی اگر یک کلمه از کار با یونیتی بلد نباشید نیازی به نگرانی نیست چرا که پیشرفت خواهید کرد و مشکلی در این باره نیست . حتما پس از مشاهده هر قسمت ، چیزی که یاد گرفته اید را ، تمرین کنید . در این دوره ، مفهومات تکسچر و متریال نیز مورد بررسی قرار می گیرد . یکی از راه های فروش دلاری یا ساخت بازی شخصی یا کار در استودیو ها ، ساخت تکسچر های اختصاصی است . برای این کار نرم افزار های متعددی وجود دارد اما ما از نرم افزار ادوبی سابستنس نقاش سه بعدی Adobe Substance 3D Painter استفاده می کنیم .

بدون شک دوره آموزش Unity مهندس اردلان را می توان برترین آموزش بازی سازی ( آموزش یونیتی ) به زبان فارسی دانست ، شما با خرید یک دوره آموزشی عملا 3 دوره آموزشی مرتبط را خرید می کنید . سه ساعت آموزش نرم افزار های مرتبط و 33 ساعت آموزش خاص یونیتی ! در این 33 ساعت، تمام ابزار های مختلف را یاد میگیرید و مباحث ، تکراری و بیهوده نیستند. بازی ها را می توان با یونیتی ساخت حال چه پیکسلی باشد یا هر چیز دیگری . نکته قابل تامل این است که معمولا برای ساخت بازی های پیکسلی نباید نرم افزار انیمه استودیو یا همان موهو را بلد باشید ! آموزش با کیفیت نرم افزار موهو به زبان فارسی 140 هزار تومان است !

بزرگ‌ترین معایب بازی‌های حجیم این است که معمولاً باعث کاهش تعداد مشتریان می‌شوند. شما نمی‌خواهید منابع ارزشمند گوشی مشتریان خود را هدر دهید، بنابراین سعی کنید اندازه اپلیکیشن بازی خود را کوچکتر نگه دارید. برای اضافه کردن این مطلب به علاقه مندی خودتون باید وارد حساب کاربری خودتون بشید یا ثبت نام کنید. در پایان دوره ، پایه و اساس محکمی از ECS و دانش آن را با اطمینان لازم برای ایجاد کدهای کارآمد برای بازی های خود در یونیتی خواهید داشت. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما کاربران عزیز، تهیه و آماده دانلود شده است. بنابراین اگر به دنبال آموزش ساخت بازی اندروید با unity هستید و یا حتی برای پلتفرم های دیگر مثل آی او اس می خواهید بازی طراحی کنید، دوره های آموزش یونیتی در این صفحه می تواند به شما کمک کند.

از بازی های اندرویدو ای او اس ویندوز و پلی استیشن 5 تا بازی های وی ار (واقعیت مجازی یا VR )  و ای ار ( واقعیت افزوده یا AR ) و ایکس باکس . در ادامه مطلب با تمامی نکات پیش از یادگیری و سوالات ابتدایی همراه شما هستیم . پس خواهشا این مطلب را تا انتها بخوانید تا بدانید یونیتی چیست و چه کار هایی می توان با آن انجام داد و سعی شده به تمامی سوال های شما درباره این دوره آموزشی و یونیتی پاسخ دهیم . یکی از سوال ها ، این است که آموزش رایگان بهتر است یا پولی ؟ آموزش ما ، دارای 5 ساعت تدریس کاملا رایگان است که می توانید هم اکنون تماشا کنید . دوره آموزش یونیتی شامل دوره آموزشی فتوشاپ ، دوره آموزشی تری دی مکس و دوره آموزشی طراحی گرافیک برای بازی سازی نیز می شود. شما پس از یادگیری این دوره آموزش بازی سازی ، دیگر به هیچ منبعی برای ساخت بازی با Unity نخواهید داشت و تبدیل به یک بازی ساز حرفه ای می شوید و می توانید پس از پایان دوره ، پروژه های بازی سازی دریافت و انجام دهید.

این مجموعه کامل برای شروع از صفر و برای همه سطوح مناسب می باشد. بعد از آن نیز بهترین جزوه PDF فارسی موجود در اینترنت را جهت تکمیل یادگیری می توانید دانلود کنید. با استفاده از کامپایلر Burst ، برنامه های بازی شما به کد native تبدیل می شوند و قادر به اجرای سریعتر در ترید های مختلف خواهند شد. در این دوره اصول برنامه نویسی ECS را از طریق کتابخانه های فیزیک و ریاضیات مختص DOTS را بررسی خواهیم کرد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است. جامعترین دوره آموزش یونیتی (Unity) | آموزش ساخت بازی | بازی سازی | نسخه 2022 | مقدماتی تا پیشرفته | 36  ساعت فیلم آموزش یونیتی  با محوریت ساخت بازی برای دنیای واقعی توسط مهندس اردلان ، طراحی و تدریس شده است.

قبل از شروع طراحی و برنامه‌نویسی بازی، باید پروژه خود را بشناسید! تعیین عوامل خاص قبل از شروع فرآیند ساخت بازی بسیار حیاتی است. این عوامل می‌توانند پلتفرم مورد نظر برای انتشار بازی یا حداقل مشخصات دستگاه‌های پشتیبانی‌شده برای بازی شما باشند. از نظر فنی، باید روند کاری ایجاد دارایی‌ها و مدل‌ها برای بازی را به‌طور واضح مشخص کنید، شامل نرخ فریم مورد نظر، بودجه ورتکس، تعداد تغییرات LOD و غیره. یونیتی را میتوان یکی از محبوب ترین و کامل ترین موتور بازیسازی جهان دانست، یکی از بهترین بازیهای موبایلی که با این موتور ساخته شده است نسخه موبایلی Call of Duty است،که این امر نشان دهنده ی قدرت بسیار زیاد این موتور بازی سازی است.

داشتن همه چیز آماده قبل از وارد کردن آن‌ها به یونیتی به شما کمک خواهد کرد تا روند کاری خود را حفظ کنید. به عنوان مثال، در بازی‌های استراتژی که تعداد زیادی واحد مختلف در حال حرکت و انجام وظایف مختلف هستند، استفاده از Unity DOTS می‌تواند به طور چشمگیری عملکرد بازی را بهبود بخشد. Unity DOTS یک رویکرد جدید و نوآورانه است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را بهینه‌تر و کارآمدتر کنند. با نصب یونیتی بر روی سیستم به طور اتوماتیک ویرایشگر محبوب ویژوال استودیو (VS code) نیز نصب می شود که کار با آن بسیار لذت بخش تر از ویرایشگرهای قدیمی است. البته اگر با این ویرایشگر میانه خوبی ندارید می توانید از ویرایشگرهای دیگر مثل زامارین و یا jetbrain نیز استفاده کنید.

یونیتی تنها یک ابزار نیست؛ بلکه بستری است که به شما این امکان را می‌دهد تا خلاقیت خود را به کار گرفته و بازی‌هایی جذاب و به‌یادماندنی خلق کنید. با یادگیری مداوم و بهبود مهارت‌ها، می‌توانید به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای تبدیل شده و بازی‌هایی طراحی کنید که در بین مخاطبان محبوبیت پیدا کنند. حقیقت این است که اگر شما مبتدی باشید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. مستندات موتور بازی می‌تواند در حل مشکلات مختلف مانند یافتن نحوه نوشتن دقیق یک دستور زبان، دسترسی به مستندات API، آشنایی با اجزای موتور و خیلی چیزهای دیگر به شما کمک کند. مل یاد خواهیم گرفت که چند برنامه کاربردی ساده ایجاد کنید تا مهارت های خود را به نمایش بگذاریم یا برای توسعه نرم افزار به رزومه و نمونه کار خود اضافه کنیم .

بخندید کتاب بخونید و خوب باشید تا جامعه مون به آرامش برسه. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. Burst Compiler نیز یک کامپایلر با کارایی بالا است که کدهای C# را به کدهای ماشین بهینه تبدیل می‌کند. این دوره به پیش نیاز خاصی ندارد  و در معرفی دوره مطالب شرح داده شده است که پیشنهاد میکنیم حتما معرفی دوره را مشاهده کنید . کلمه DOTS مخفف کلمات Data Oriented Tab Stack می باشد که شامل زیر شاخه هایی برای استفاده بهینه و حداکثری از سخت افزار برای اجرای بازی ها می شود. اینترنت نه‌تنها یک منبع عالی برای یادگیری مهارت‌های جدید است، بلکه برای به اشتراک‌گذاری پیشرفت‌های شما با دیگران که علاقه مشابهی دارند نیز مفید است.

هماطور که می دانید درآمد دلاری غیر از کار با شرکت های خارجی ، از طریق فروش مدل های سه بعدی و اسپرایت های دو بعدی و . در این دوره ، شما را خود کفا کرده ایم که اگر خواستید به تنهایی بازی دو بعدی یا سه بعدی بسازید ، نیازی به تهیه دیگر دوره ها نباشد ! تازه نرم افزار کریزی بامپ و ساخت انیمیشن دو بعدی و آشنایی با ریگ بندی دو بعدی و سه بعدی و اشنایی با مباحث انیمیشن و دیگر نرم افزار ها و مباحث گرافیک و کد های آن از جمله ویژگی هایی است که تنها در این آموزش یافت می شود . می توانید دیگر آموزش ها را نیز خریداری کنید و نگاه کنید اما تفاوت کاملا اشکار است که این آموزش در سطوح بالاتری قرار دراد . همین الان خانوادگی یا گروهی و شرکتی ، با یونیتی بازی می سازند و پولدار می شوند . اما در ایران هنوز به صورت رسمی ، در دانشگاه های تخصصی ، بازی سازی را به صورت حرفه و یک شغل مستقل دنبال نمی کنند و این یک فرصت عالی است !

با پیروی از نکات کلیدی مطرح‌شده، از کاوش و آشنایی کامل با ابزارهای یونیتی گرفته تا برنامه‌ریزی دقیق پروژه و استفاده از افزونه‌های مفید، می‌توان فرآیند توسعه را ساده‌تر و کارآمدتر کرد. علاوه بر این، اشتراک‌گذاری پیشرفت‌ها، شرکت در رویدادهایی مثل Game Jam، و مدیریت بهینه منابع و حافظه، از جمله عواملی است که به موفقیت در توسعه بازی کمک می‌کند. یونیتی یک موتور قدرتمند و محبوب برای توسعه بازی است که با ارائه ابزارهای متنوع، انعطاف‌پذیری بالا، و منابع آموزشی، به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند. این پلتفرم، علاوه بر بازی‌سازی، در سایر حوزه‌ها نظیر واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نیز کاربرد دارد و سهم بالایی از بازار این فناوری‌ها را به خود اختصاص داده است. در ادامه آموزش های کاربردی نرم افزار یونیتی، بعد از حدود ۲ هفته گشت و گذار در اینترنت و از بین هزاران ویدیو، یک مجموعه بی نقص و کامل ویدیویی را برای یادگیری سریع این نرم افزار گلچین کرده ایم.

رندر کردن در یونیتی با سرعت بالایی انجام می شود و این یکی از بزرگترین مزیت های این موتور بازی سازی محسوب می شود. در مقایسه با دیگر موتورهای بازی سازی سرعت رندرینگ در یونیتی بالاست که این یک نقطه قوت محسوب می شود. همچنین به کمک موتور بازی سازی یونیتی می توانید برای پلتفرم های مختلف از جمله اندروید، ios، ویندوز، کنسول های بازی و حتی AR و VR بازی طراحی کنید. هنگام توسعه بازی، ممکن است تمایل داشته باشید تا یک بازی عالی با ویژگی‌های هیجان‌انگیز و ابزارها و دارایی‌های پیچیده بسازید. ایده عالی به نظر می‌رسد، اما هنگام ساخت بازی، باید سعی کنید کمترین استفاده از حافظه و فضای اپلیکیشن را داشته باشید.

در خود یونیتی ابزاری برای ریگ بندی و ساخت انیمیشن های دو بعدی پیکسلی و غیر پیکسلی ایجاد شده است که به شما کمک شایانی می کند . بازی های پیکسلی بازی هایی هستند که از پیکسل های کمتری برخوردار هستند . بعد از دیدن دوره ، براحتی مانند آب خوردن می توانید باری هایی مانند این را بسازید . در این دوره، مدرس معماری جدید DOTS یونیتی را رمزگشایی می‌کند و با ارتقای پروژه‌های کلاسیک Unity و توسعه نمونه‌های زیادی از استفاده از DOTS با تمرکز بر محبوب‌ترین مکانیک‌های بازی، کاربران میانی Unity را با ECS آشنا می‌کند. مدرس با استفاده از سبک آموزشی و دانش تحسین شده بین المللی خود از بیش از 25 سال کار با بازی، گرافیک و نوشتن دو کتاب برنده جایزه در زمینه هوش مصنوعی بازی، شما را از برنامه نویسی شی گرا به حافظه ای کارآمدتر و بهینه تر ارتقا می دهد. معماری اجزای Entity در سرتاسر، کارگاه‌های عملی را دنبال می‌کنید که شما را در تمام مراحل آشنایی با ECS طراحی کرده‌اند.

این امر به ویژه در بازی‌هایی که نیاز به پردازش همزمان و سریع دارند، بسیار مفید است. همانند Component ها این کد ها نیز به صورت دسته بندی شده و در فایل های جداگانه نوشته میشوند مانند دستورات لازم برای فعالیت های یک گونه خاص از دشمن های موجود در بازی. این کامپایلر به طور خودکار کدهای شما را تجزیه و تحلیل کرده و آن‌ها را به نحوی بهینه‌سازی می‌کند که عملکرد بازی بهبود یابد. با استفاده از Burst Compiler، می‌توانید بهینه‌سازی‌های قابل توجهی در سرعت اجرای بازی‌ها مشاهده کنید. با این روش میتوان بسته به تعداد هسته های سخت افزار تعداد دستورات اجرایی را چند برابر کرد که باعث افزایش پرفورمنس بازی و تعداد اجزایی که همزمان در حال پردازش هستند شود. به طور کلی، استفاده از Unity DOTS یک رویکرد جدید و بسیار موثر برای بهینه‌سازی بازی‌ها است.

البته اگر نسخه 2021 خوب و بدون باگ بود ، برای آموزش حتما از همان نسخه استفاده می کردیم اما بسیار مشکل است زیرا باگ های زیادی دارد . اما در سیستم DOTS این اطلاعات در کنار هم جایگیری میشوند و با اینکار امکان بارگذاری شدن اطلاعات مورد نیاز بعدی CPU بالا میرود و در نتیجه سرعت پردازش بالا میرود. یکی دیگر از مزیت های جالب یونیتی این است که می توانید محیط کاری خود را در نرم افزار تغییر دهید و به شکلی که با آن راحت تر هستید تبدیل کنید و به این صورت سرعت توسعه خود را افزایش دهید. هر یک از این بخش‌ها نقش مهمی در بهینه‌سازی عملکرد بازی‌ها ایفا می‌کنند. ECS ساختاری است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا داده‌های بازی را به صورت بهینه‌تر مدیریت کنند. در سیستم فعلی monobehaviour یونیتی اطلاعات به صورت پراکنده در RAM بارگذاری میشوند و در هر بار تغییر CPU در صورت موجود نبودن اطلاعات در cache ها مجبور است تا RAM را برای اطلاعات بررسی بکند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا بکند.

در سال های اخیر Unity Hub برای مدیریت بهتر یونیتی طراحی و ساخته شد و نسخه های جدید یونیتی بر اساس سال، نام گذاری می‌شوند مانند Unity 2020. به دلیل تحریم، دانلود و سرویس‌دهی یونیتی برای ایران ممکن نیست و برای این کار از VPN استفاده می‌شود که اغلب دردسر های زیادی دارد. همچنین در بازی‌های شبیه‌سازی که تعداد زیادی موجودیت و داده‌های پیچیده باید مدیریت شوند، این تکنولوژی می‌تواند کمک بسیار بزرگی باشد. از کودکی به کامپیوتر و دنیای دیجیتال علاقه داشتم، به همین دلیل ترک تحصیل کردم و تمام تلاش خودم را صرفا برای یادگیری کامپیوتر، طراحی، برنامه نویسی و ... در کنار مشاغل مختلفی که مجبور به انجامشان بودم برنامه نویسی را یاد گرفتم و از سال 1390 وارد بازار کار شدم و همیشه در تلاش هستم تا چالش های روبرو را با موفقیت پشت سر بگذارم. نسخه های 2021 و 2022 و جدیدتر ، چیز جدیدی ندارند و باگ های مختلف در کدنویسی و .

اگر بخواهیم راستش را بگوییم ، خیلی از گروه ها هم بوده اند که ورشکست کرده اند ! پس نمی توانیم دقیق بگوییم که بعد از 5 سال کار ، شما 20 میلیون یا بیشتر را در هر ماه دریافت خواهید کرد . این مطلب توضیحات مختصری درباره DOTS و نحوه عملکرد اون بود امیدوارم این نوشته تونسته باشه نکته های اولیه این تکنولوژی رو براتون به صورت ساده و فارسی منتقل کنه. شامل دستوراتی است که بر روی هر Component تغییراتی ایجاد می کند که این دستورات شامل دستورات Update و ... در این مقاله سعی کردم تا سیستم DOTS رو به صورت خلاصه و ساده توضیح بدم.

یونیتی یک موتور بازی‌سازی است که در بسیاری از صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور 84 درصد از 100 بازی برتر و بیش از 60 درصد از تجربیات پرفروش واقعیت مجازی (VR) در استیم را پشتیبانی می‌کند. یونیتی مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد، از جمله قابلیت‌های گرافیکی، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، ابزارهای انیمیشن و موارد دیگر. با ارائه منابع آموزشی برای آشنایی کاربران با کد منبع پلتفرم، یونیتی برنامه‌نویسی را در دسترس‌تر کرده است. اگر شما تاکنون با هیچ نرم افزار مدلسازی یا موتورهای بازی سازی دیگر کار نکرده باشید، به راحتی و به سرعت می توانید کار با یونیتی را یاد بگیرید. به جرات می توان گفت فقط با گذراندن یک دوره آموزش یونیتی می توانید بر آن مسلط شوید که قطعا این یک مزیت محسوب می شود.

ساخت جوی استیک تماما کد ، ساخت بازی های بروز دنیا ، توابع موس ، متغیر هایی که اصلا گفته نشده و مفهومات آن مانند پیکسل و بایت ، کد های جدید و بروز رسانی آموزش با انها ، معرفی سایت هایی برای درآمد درلاری و یورویی و ارز دیجیتالی ! آموزش پخش ویدیو و ساخت بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس ، کار با مراحل و ذخیره و پشتیبانی از انواع داده ها ، کار با افکت ها در کد نویسی و کار با انیمیشن در کد نویسی ، مبتدی بودن آموزش ! حتی استادان نیز از ما خرید می کندد تا با ابزار های جدید آشنا شوند . این دوره مفاهیم ECS و تفاوت آن با روش های سنتی ساخت بازی یونیتی ، موجودیت ها،کامپوننت ها،سیستم ها و نحوه تعامل آنها برای ساخت آبجکت و رفتارهای بازی را پوشش خواهد داد.این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است. یک منبع عالی دیگر برای یادگیری و تقویت مهارت‌ها در توسعه بازی، Game Jam است. Game Jam یک رویداد است که در آن توسعه‌دهندگان بازی در مدت زمان کوتاهی، از 24 تا 72 ساعت، یک بازی از ابتدا می‌سازند.

در این دوره با استفاده از موتور بازی سازی قدرتمند Unity Engine و کد نویسی به زبان سی شارپ چند بازی جذاب خواهیم ساخت ، تا در حین آموزش و ساخت بازی های متنوع روی این موتور قدرتمند مسلط شویم . برای اولین بار در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۰۵ برای سیستم عامل OS X معرفی شد و از آن زمان تا به حال بر روی بیست و یک سکوی دیگر توسعه یافته است. در این آموزش که روی آخرین نسخه موتور یونیتی پیش خواهد رفت در کنار کسب دانش سی شارپ و منطق بازی سازی و بدون داشتن پیش نیازی خاصی میتوانید بازی های دو بعدی و در آینده بازی های سه بعدی قوی و قدرتمندی ایجاد کنید . جزوه مقدماتی ( کتاب مینی آموزش یونیتی ) که در بخش ضمیمه این قسمت قرار دارد را دانلود کنید و شروع به دیدن قسمت های رایگان این دوره نمایید . در سمت راست صفحه ، قسمت های این دوره که خاص و بسیار خوب و کمیاب هست ، قرار دارد که شما می توانید با انتخاب هرکدام ، آنرا مشاهده کنید . حتی مفصل گذاری یا همان ریگ بندی دو بعدی و سه بعدی و کار با یونیتی از مقدماتی ترین حالت ممکن قرار دارد که حتی بعضی کلمات انگلیسی را ترجمه می کنیم که نیازی به آموزش دیگری یا مطلب دیگری نباشید !

یونیتی زمان زیادی نبرد تا برتری خود را در دنیای بازی‌سازی ثابت کند. این موتور قدرتمند توسعه بازی به بسیاری از توسعه‌دهندگان کمک کرده است تا بازی‌های رویایی خود را بسازند. اما قبل از اینکه وارد عرصه توسعه بازی خود شوید، چند نکته وجود دارد که نباید آن‌ها را از دست بدهید. قبل از شروع این کلاس نیازی به داشتن هیچ تجربه ای ندارید، این کلاس برای افراد مبتدی است و هر مرحله قدم به قدم طی خواهد شد. هر برنامه ای که میسازیم مفاهیم ارزشمندی برای رابط کاربری، برنامه نویسی و توابع را یاد خواهیم گرفت .


برنامه نویسی رباتیک با پایتون