آموزش سئو مقاله

آموزش سئو حرفه ای مقالات آموزش SEO از مبتدی تا پیشرفته

زمانی که کاربری یک کوئری را سرچ می کند، به دنبال سایتی است که نیاز او را به درستی بر طرف کرده و سوالاتش را پاسخ دهد. به عنوان مثال، اگر کاربر عبارت “آموزش سئو” را سرچ کند، دنبال سایتی است که یک آموزش جامع را به صورت رایگان در اختیارش قرار دهد و اگر با موضوع دیگری رو به رو شود، از سایت بیرون می رود. سئو سیاه که با عنوان سئو کلاه سیاه نیز شناخته می‌شود، در برابر سئو کلاه سفید به کار می‌رود. بلک سئو به راهکارهای جعلی برای افزایش رتبه سایت اشاره دارد که می تواند خسارت زیادی به کسب و کار شما وارد کند. سئوی منفی غیراخلاقی است و اغلب کسانی که درباره آموزش سئو اطلاعی ندارند، به سمت استفاده از ان می‌روند که درباره سئو اطلاعات کافی ندارند و به دنبال نتیجه گرفتن سریع هستند. به فرآیند طراحی سایت که باعث می‌شود صفحات وب به خوبی بر روی انواع دستگاه ها و صفحات نمایش در بیاید، طراحی وب رسپانسیو (RWD) یا واکنش‌گرا می‌گویند.

با این کار محتوای شما دوباره در نتایج جستجو بالا می‌آید و بازدیدکننده‌های بیشتری جذب می‌کند. زمانی که شما از کلمه کلیدی در متن زیاد استفاده می‌کنید، ممکن است گوگل فکر کند که محتوای شما خیلی مصنوعی و تکراری است. اما وقتی از مترادف‌ها استفاده می‌کنید به گوگل می‌گویید که شما درباره یک موضوع خاص، اطلاعات جامعی را ارائه داده‌اید. علاوه بر این، تنوع لغات باعث می‌شود که محتوای شما طبیعی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. در این بخش برای راحتی کار کاربران عزیز، چندین نمونه مقاله سئو شده برای دانلود قرار داده شده است.

تا جای ممکن سعی کنید از تکنیک های درست برای سئو سایت خود استفاده نمایید. تکنیک های کلاه سفید و کلاه خاکستری به زمان بیشتری برای نتیجه گرفتن احتیاج دارند، اما نتیجه خوبی که از آن ها به دست می آید منجربه بهبود سایت و رشد آن، بدون نگرانی، می شود. یکی از الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات سیستم E-E-A-T است که شامل 4 مفهوم تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد می‌شود. گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روش‌های متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ می‌دهد. بسیاری از فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های انتشار ویدیو، سئو محلی و … می‌توانند مستقیما بر اعتبار و اعتماد تاثیر داشته و در نهایت منجر به بهبود رتبه ما در گوگل شوند. تحقیق کلمات کلیدی، یکی از اولین مهارت‌هایی است که به عنوان یک متخصص سئو باید یاد بگیریم.

در این صورت است که شما می‌وانید فروش خیلی زیاد و بی‌نهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید. اینکه مغازه ما در این مکان قرار دارد و این خدمات و یا محصولات را ارائه می‌دهد. پس درنتیجه زمانی که شما هدف خود را از راه اندازی سایت مشخص کردید قادر هستید  استراتژی سایت و هدف اصلی S.E.O پلتفرم خود را مشخص کرده و بگویید به چه دلیل و برای رسیدن به چه چیزی تلاش و همت می‌کنید. برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. یکی از مهم‌ترین نوع صفحات لندینگ، صفحات فروش هستند که برخلاف مدل‌های قبلی، به دنبال سرنخ از مشتری نبوده و قصد فروش محصول یا خدمات را دارند.

یکی دیگر از عواملی که در سئو داخلی سایت بسیار کاربردی و مهم است، استفاده از URL های جستجوگر فرندلی برای هر کدام از صفحات وب سایت است. این URL ها باعث می شوند تا خزنده ها بهتر به صفحات دسترسی داشته باشند. یک URL خوب شرایط و ویژگی های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به کوتاه بودن URL و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در متن URL اشاره کرد. دقت کنید که اگر هدف اصلی شما از تولید کردن مقاله سئو شده، انتقال اطلاعاتی مفید به کاربرانتان باشد، این محتوا به صورت خود به خود، بهینه خواهد شد. شما باید سعی کنید در محتوای خود راهکارهایی مناسب ارائه کنید؛ در غیر این صورت کاربران تصور می کنند که تمامی مقاله های وب سایت شما بی ارزش بوده و نکته خاصی از آن ها به دست نمی آید.

با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید. اگر هنوز نمی توانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید، باید به خوبی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرین های زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی کنید. با فراگیری اطلاعات گفته‌شده می‌توان گفت آموزش سئو مبتدی برای شما انجام شده است. یعنی با کلیت مفاهیم سئو آشنایی پیدا کرده و روند اجرای یک پروژه را فراگرفته‌اید. بسیاری از نکات با آموزش سئو به صورت تئوری قابل یادگیری نیستند، بلکه باید در عمل با چالش‌های آن مواجه شوید تا بتوانید راه حل آنها را پیدا کنید.

استراتژی سئو مجموع تمام برنامه ریزی هایی است که برای سئو سایت، رشد آن، افزایش رتبه صفحات، و ترافیک ارگانیک سایت انجام می شود. تدوین استراتژی سئو در اصل فرآیند برنامه ریزی و انجام فعالیت هایی در سئو سایت است که در نهایت باعث رشد سایت می شوند. به ساده ترین شکل ممکن، استراتژی سئو لیستس از کارها و روندی است که برای افزایش رشد و افزایش ترافیک سایت برای آن برنامه ریزی کرده و آن را طی می کنید. این ابزار به سئوکاران کمک می کند تا استراتژی قوی تر و بهتری را برای سایت خود تعریف کرده و به رشد وبسایت کمک می کند. از آن جایی که استفاده از این ابزار نیاز به آموزش کامل و جامعی دارد، می توانید با کلیک بر دکمه زیر به دوره آموزش گوگل آنالیتیکس ویکی دمی منتقل شوید. به عنوان مثال، نباید در یک بازه زمانی کوتاه، اقدام به ساخت و یا خرید تعداد زیادی بک لینک کرده و یا بک لینک های یکسان بسازید.

زمانی که کاربر سرچی را در گوگل انجام می دهد، آن عبارت سرچ شده می تواند کلمه کلیدی شما باشد. شما باید خود را به جای کاربران قرار داده و بفهمید که برای دیدن و پیدا کردن محتواهای سایت، از چه عبارت ها و کلمات کلیدی برای سرچ کردن استفاده می کردید. این کدهای نشانه گذاری علاوه بر کمک به درک گوگل از سایت می توانند تاثیرات مثبت بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از کدهای اسکیما باعث می شوند که سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل به صورت ویژه تری نمایش داده شده و از این طریق به افزایش کلیک و ترافیک سایت کمک کند. سایت مپ فایلی است که در سرچ کنسول سایت قرار گرفته و مهم ترین صفحات را آن به موتورهای جستجو نشان می دهد.

پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را به دقت مطالعه کنید تا دیدگاه شما نسبت به آموزش سئو و اجرای آن را به کلی تغییر دهد. در این روش یک لینک با انکرتکست مشخص در همه صفحات یا بخشی از یک رسانه درج می‌شود. مهمترین تفاوت در تعداد لینک‌های دریافتی از یک رسانه و محل قرارگیری لینک است. این امکان وجود دارد که یک سایت اینترنتی مرتبط با یک موقعیت مکانی ثبت شده در گوگل باشد و از این طریق شانس ما برای دیده شدن در جستجوهای محلی (مثلا عبارت “رستوران ایتالیایی میرداماد”) را افزایش دهد. طی چند سال اخیر فرهنگ جستجو در میان تمام مردم دنیا رواج یافته و البته رونق استفاده از تلفن های همراه موجب شده تا دسترسی به اطلاعات نسبت به گذشته بسیار سریع و ساده باشد. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام می‌شود که بسیاری از آنها با هدف خرید کالا یا دسترسی به خدمات هستند.

سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. استفاده از این ابزار به‌ویژه زمانی مفید است که بخواهید از جریمه‌های دستی گوگل جلوگیری کنید. کاهش زمان برای رسیدن به اهداف سئو و مشاهده سریع‌تر نتایج در رتبه‌بندی‌ها. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید.

همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). همینطور برخی از دوره‌های ویدیویی در زمینه سئو را می‌توانید در این لینک مشاهده نمایید. شما می‌توانید با استفاده از انواع دیگر محتویات (تصاویر، ویدیو، اینفوگرافیک، …) نتایج حال حاضر و آینده سایت را در گوگل ارتقا دهید.

از جمله، دوره مقدمه‌ای بر بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. بررسی‌های رایگان بازاریابی Exposure Ninja به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که مشکلات پنهان وب‌سایت خود را درک کنند. هر بررسی وب‌سایت منحصربه‌فرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه می‌شود. اسکریمینگ فراگ به شما امکان می‌دهد که آمار کلیدی SEO برای هر صفحه در وب‌سایت خود را مشاهده کنید. آن‌ها حساب توییتر خود را با اخبار سئو و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزارشان به‌روز می‌کنند. بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از داده‌ها است.

برای خوشه‌سازی کلمات کلیدی با استفاده از کبوتر، کافی است مراحل زیر را انجام دهید. یکی از دلایلی که به این کلمات کلیدی بذر گفته می‌شود این است که مانند یک بذر رشد می‌کنند و شاخ و برگ می‌گیرند. اگر جزئیات این الگوریتم‌ها فاش می‌شد؛ احتمالا خیلی از افراد کیفیت را رها می‌کردند و فقط به دنبال پاس کردن معیار الگوریتم‌ها بودند. قبل از اینکه وارد فاز اجرایی شویم بیایید ببینیم کل عملیات سئو به چه بخش‌هایی تقسیم می‌شود؟ در هر کتاب سئو که مطالعه کنید می‌بینید کل سئو سایت به ۲ بخش سئو داخل سایت و سئو خارج سایت تقسیم می‌شود. اما اگر به فکر ساخت یک وب‌سایت قدرتمند با جذب ترافیک زیاد و پایدار هستید و دید بلند مدت و حرفه‌ای دارید قطعا سئو بهترین گزینه برای شما است. از زمانی که عملیات سئو روی یک وب‌سایت انجام می‌شود تا زمانی که به اهداف مورد نظر برسید حداقل ۴ ماه یا در بعضی حوزه‌های پر رقابت تا ۱۸ ماه هم زمان می‌برد.

در این حالت شما باید بتوانید با گذراندن دوره سئو و بهينه سازی، فاکتورهای ساخت استراتژی‌هایی را برای هرنوع سایتی بیاموزید و مطابق با آن، روند رشد سئو سایت را هدفمندتر و با برنامه ریزی پیش ببرید. با آموزش سئو شما می توانید با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به راحتی به درآمد برسید؛ زیرا با ورود ویروس کرونا، گستره فضا و مسیر رشد دنیای دیجیتال چندین برابر شد. به همین خاطر است که امروزه اکثر کسب و کارها به این نکته پی برده‌اند که باید به صورت آنلاین هم فعالیت کنند. در این مقاله می‌توانید به تمام آنچه که از یک دوره جامع آموزش سئو توقع دارید، برسید. حال کافیست آستین‌های خود را بالا بزنید و برای پیشرفت و رونق کسب و کارتان اقدام کنید! مجموعه ما برای آموزشی عملی و سئو پلتفرم‌تان، در زمینه منتورینگ سئو نیز آماده خدمت رسانی می‌باشد.

برندینگ و آشنا کردن جامعه هدف و خزنده‌های گوگل با هویت کسب و کار مورد نظر، یکی از تکنیک‌های مهم سئو است. در هنگامی که می‌خواهیم در صفحه‌ای انکر تکست ایجاد کنیم، می‌توانید نام برند خود را در انتها انکر تکست قرار دهید. از این رو می‌توان گفت که انکر تکست به مانند یک لنگر کاربر را به سایت‌ها وصل می‌کند. در بخش‌های قبلی در مورد سئو داخلی و خارجی صحبت کردیم، حال باید گفت که انکر تکست‌ها از جمله مهم‌ترین عناصری هستند که باید در هنگام ساخت بک لینک و لینک‌های داخلی به آن‌ها‌ توجه کرد. به طور کلی سئو کلاه خاکستری راه مختلف دیگری دارد که می‌توانید با مراجعه به سایر مقالات SEOEDU آن‌ها را مشاهده کنید. در این روش معمولا تمامی قوانین گوگل رعایت می‌شوند و اغلب در آن راه‌هایی برای ترغیب و گاها گول زدن مخاطبان و کاربران وجود دارد.

به طور کلی باید گفت که استفاده از سئو کلمات کلیدی در محتوا به دو علت اساسی انجام می گردد. اول تبدیل کردن کاربر وب سایت به مشتری و دوم، به دست آوردن جایگاه و رتبه مطلوب از موتور جستجوی گوگل. سئو مقاله باید به گونه ای باشد که بین کلمات کلیدی و موضوع اصلی محتوا تعادل برقرار کند. لازم است بدانید که زمانی محتوای شما ارزشمند محسوب می شود که دو هدف اصلی بالا بردن نرخ تبدیل و بهبود رتبه وب سایت را به خوبی پوشش دهد. در حقیقت، محتوای شما باید هم ارزش محتوایی داشته باشد و هم کاربر پسند باشد. به عبارتی دیگر، محتوای یونیک و ارزشمند محتوایی است که برای کسب و کار شما منفعت و سود به همراه داشته باشد.

عامل اصلی جریمه و پنالتی شدن بسیاری از وب‌سایت ها در سراسر جهان اشتباه در سئو خارجی است. همچنین سوء استفاده از تکنیک های سئو خارجی که مهم ترین آن ها بک لینک است، باعث شده تا گوگل به شدت بر روی این موضوع حساس شود و آن را با دقت بیشتری بررسی نماید. هر چقدر که صفحه پایین تر می رود، از ارزش و اهمیت عنوان ها کاسته می شود. انتخاب هدینگ های صحیح برای صفحات و محتوا، به ویژه هدینگ 1 (H1) اهمیت بسیار بالایی داشته و ترتیب مطالب را در محتوا به کاربران نشان می دهد. با این کار هم کاربران می توانند راحت تر به بخش های مختلف صفحه و محتوای آن دسترسی داشته باشند، و هم موتورهای جستجو بهتر مطالب مهم صفحه را درک می کنند.

چنانچه به فکر رونق و توسعه وب سایت خود هستید و می خواهید ترافیک طبیعی سایت خود را بالا ببرید، سئو کلمات کلیدی را جدی بگیرید. در این میان مفهوم سئو فرندلی چیست؟ تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، به طور طبیعی تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را بالا می برد. به بیانی ساده تر، جذب مخاطب با محتوای سئو شده و از طریق موتور جستجوی گوگل به این معناست که محتوای وب سایت شما سئو فرندلی (SEO friendly) است. در صورتی که از این اصول برای تولید محتوا استفاده کنید، تاثیر مثبت آن را بر بهبود عملکرد سئو وب سایت خود ملاحظه خواهید کرد. سئو کلاه سفید را می‌توان روشی از سئو نامید، که به واسطه‌ی آن می‌توانید بسیار هدفمند، دقیق و اصولی کاربران را از فضای مجازی وارد سایت کنید و از این طریق رتبه سایت را در گوگل افزایش دهید. با استفاده از این روش‌ها هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند و شما یک سیر صعودی را برای سئو سایت خود مشاهده می‌کنید.

چنانچه مصاحبه‌های خوبی انجام دهید و منتشر کنید؛ احتمالا بک‌لینک‌های مناسبی دریافت خواهید کرد. با توجه به اینکه امکانات وردپرس و آموزش‌های وردپرس به وفور پیدا می‌شود وقت خود را صرف سیستم‌ مدیریت محتوای دیگری نکنید. اما در حین نوشتن این مطلب؛ یکی از شرکت‌کنندگان در دوره جامع سئو سفینه؛ سوالی  را مطرح کرد و من احتمال می‌دهم این سوال خیلی از شما باشد. لینک‌بیلدینگ فروشگاه‌های آنلاین را اگر بخواهید بدون رپورتاژ و کاملا کلاه سفید انجام دهید بسیار چالش‌برانگیز است. خبر خوب این است که ووکامرس به صورت پیش‌فرض همین کار را انجام می‌دهد اما در صورتی که از پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌کنید حتما موضوع را چک کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید.

به طور کلی بهتر است از منتشر کردن محتوای ضعیف خودداری کنید و همیشه محتوای با کیفیت طولانی و کاربرپسند را منتشر نمایید. گوگل که می‌توان گفت قوی‌ترین روبات در جهان است هنوز نمی‌تواند دقیقا مانند یک انسان رفتار کند با وجود الگوریتم‌های بسیار قدرتمندی مانند الگوریتم رنک برین و الگوریتم پاندا. می توان به موارد بیشتری اشاره کرد اما به دلیل طولانی نشدن مقاله ادامه نمی دهیم اما در مقاله تفاوت افزونه یوست سئو و رنک مث مفصلا به این مورد خواهیم پرداخت. پس همان سایت و همان شاخص هاست و هیچ تفاوتی در سئو سایت اختصاصی با سایت وردپرسی وجود ندارد. اما وردپرس گاها کار ما را راحت تر می کند و آن هم به دلیل وجود پلاگین های آماده سئویی می باشد که در مخزن وردپرس وجود دارد.

از این رو، آموزش صحیح نوشتن متا دیسکریپشن اهمیت بالایی دارد تا بتوانید با استفاده از آن به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید. منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌های فنی و تکنیکی یک وب سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو است. ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. مقاله سئو شده یکی از مهم ترین بخش های یک وب سایت موفق به شمار می رود.

زمانی که این ربات ها اطلاعات شما را ذخیره می کنند، در اصل آن ها را ایندکس کرده اند. در این ویدیو به صورت دقیق تر استراتژی های ساخت بک لینک را به شما توضیح می دهیم. در این ویدیو شما را با انوع کدهای اسکیما آشنا کرده و کاربرد هر مورد را به شما توضیح خواهیم داد. همچنین، می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر به مقاله مرتبط با Schema مراجعه کرده و آن را مطالعه نمایید. در این ویدئو اموزشی و مقاله زیر به شما یاد می دهیم که چگونه این فایل را ساخته و به موتورهای جستجو معرفی کنید. در این ویدیو به شما توضیح می دهیم که موبایل فرندلی چیست و چگونه می توان میزان Mobile Friendly بودن سایت را بررسی و ایرادهای آن را برطرف کرد.

بنابراین ادامه دادن تکنیکی که سال گذشته به بهبود رتبه سایت شما کمک کرده است، ممکن است به رتبه سایت شما آسیب بزند. بهترین کار دنبال کردن اخبار مربوط به سئو و آموزش سئو، آشنایی با بات‌ها و الگوریتم‌های گوگل است تا موثرترین روش را استفاده کنید. قرار دادن لینک‌های داخلی در مقاله سئوی خود، یکی از عناصر کلیدی بهینه‌سازی است که نباید از آن غافل شوید. برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید از ابزارهای سئو مانند KWfinder بهره ببرید، نتایج موتورهای جستجو را بررسی کنید یا حتی به تحلیل رقبای خود بپردازید. پس از این فرآیند، تمامی این اطلاعات را در یک تقویم محتوایی ثبت کنید.

برای نمایش بهترین و نزدیک‌ترین نتایج، گوگل دست به کار شده و الگوریتم‌های مختلفی را روی کارآورده است. ما سعی کردیم تا آموزش سئو به زبان ساده را به معنای واقعی کلمه در این صفحه برای شما ارائه کنیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و جامعی درمورد آن به دست آورید. سپس با آموزش سئو برای بهبود رتبه‌های وبسایت خود استفاده نمایید. کسانی که به دنبال آموزش سئو هستند معمولا توجه کمتری به سئو خارجی کرده و از این رو با استفاده از روش های غلط، به سئو سایت آسیب می رسانند. برای این که بتوانید به درستی از Off-page SEO بهره ببرید، باید با استراتژی دقیق وارد سئو خارجی شوید.

راه‌اندازی یک سایت شخصی (موضوع‌ش مهم نیست) هزینه زیادی ندارد ولی فضای مناسبی برای کسب تجربه و پیاده‌سازی آموزش است. پیشنهاد می‌کنیم 2 تا 6 ماه زمان برای این مرحله صرف کنیم و در کنار یادگیری مداوم هر چه آموختید را اجرا کنیم. همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد، در صورتی که علاقمند به یادگیری سئو هستید، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همواره مشتاق دریافت نظرات سازنده شما هستیم. در آینده، سئو به طور فزاینده ای پیچیده تر خواهد شد، اما با تمرکز بر اصول کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید به رتبه های برتر در نتایج جستجو دست پیدا کنید. در این صفحه سعی کردم ابتدا یک مسیر مشخص برای یادگیری سئو ترسیم کنم تا به صورت گام به گام آن را دنبال کنید.

سایت‌های زیاد ایرانی و خارجی وجود دارند که در آن‌ها می‌توانید برای خود یک بلاگ ایجاد کنید و هرازگاهی پستی از خود را در آن منتشر کنید. البته این روش معمولا در آموزش کامل سئو رایگان بی‌ارزش خوانده می‌شود و افراد کمی سراغ آن می‌روند. این افزونه‌ها در آموزش سئو وردپرس آنقدرها تاثیر گذار نیستند؛ زیرا شما با دانستن نکات و قواعد سئو محتوا می‌توانید این موارد را به شکل بهتری مدیریت کنید. پس در نتیجه بهتر است زیاد به این پلاگین‌ها تکیه نکرده و اهمیت زیادی ندهید. بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایت‌ها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.

از همین جا درآمدزایی شما شروع می‌شود و قاعدتا تا یک سال اول مبلغ بالایی نخواهد بود. در سومین سال فعالیت حرفه‌ای به نقطه‌ای می‌رسیم که تجربه‌های متعدد و موفقیت و شکست‌های جذابی داشته‌ایم. از اینجا به بعد می‌توانیم با تحلیل تجربیات قبلی، تصمیم‌هایی بگیریم که پیش از آن نه خودمان انجامش داده‌ایم و نه در هیچ دوره‌ای تدریس شده است. با اجتناب از این اشتباهات رایج، می توانید شانس خود را برای موفقیت در سئو افزایش دهید. گوگل الگوریتم‌های زیادی دارد و البته خیلی از این الگوریتم‌ها کاملا مخفی هستند. اما اگر واقعا در یادگیری سئو مصمم هستید ما پلن حرفه‌ ای تری برای شما داریم که شما را به سطح جدیدی از سئو می‌رساند.

شما با توجه به محتوای سایت خود باید با استفاده از ابزارهای گوناگون، متوجه شوید که کاربر شما، بیشتر چه کلماتی را در گوگل سرچ می‌کند. از این رو یکی از مباحث مهم در آموزش سئو 0 تا 100، توجه به توضیحات متا است. ترفندهای مختلفی برای جذاب کردن عنوان وجود دارند، نظیر استفاده از اعداد، قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و غیره. به طور کلی برای این موضوع راهکار های زیادی وجود دارد که در مطالب مقالات seoedu به آن‌ ها اشاره می‌کنیم. عنوان صفحه در سئو داخلی و محتوا اهمیت بسیار بالایی دارد؛ همچنین یک عنوان خوب و متناسب با کسب و کارتان، در جذب مخاطب نیز تاثیر گذار است. این کار را می‌توان برای کاهش حجم صفحات سایت‌ها با استفاده از Gzip نیز انجام داد.

بسیاری از تبلیغ‌ها یا بسیاری از عنوان‌‌هایی که برای مطالب سایت‌ها انتخاب می‌شوند، جزو سئو کلاه خاکستری قرار می‌گیرند. آموزش سئو پس از گذر از اقدامات روتین و اولیه، پیچیدگی و تکنیک‌های خاص به خود را دارد. به طور کلی با روش‌های مختلفی می‌توانید سئو سایت را پیش ببرید که هر کدام از این متدها در جلب نظر مخاطبان و گوگل نقش بسیار زیادی دارند. استفاده درست و بجا از این تکنیک‌ها می‌تواند شما را از دیگر سئوکاران متمایز کند. این نوع از تکنیک‌ها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست می‌آیند، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی می‌توانید خطا‌ها را کاهش دهید. سئو یا SEO مخفف کلمه search engine optimization می باشد و به مجموعه اقداماتی می‌گویند که با استفاده از آن ها می‌توانید وب‌سایت خود را بر روی کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه اول نتایج گوگل برسانید.

این کارها اثرات مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به افزایش نرخ تبدیل در سئو،‌ کاهش نرخ بانس ریت،‌ غنی سازی محتوا و افزایش کیفیت آن اشاره کرد. همه این موارد در نهایت منجر به افزایش رتبه سایت و صفحات شما خواهد شد. این الگوریتم سبب می‌شود تا گوگل لحن مکالمه انسان را راحت‌‌تر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئری‌ها و جستجوی کاربران داشته باشد. به همین دلیل گوگل با استفاده از الگوریتم برت نتایج دقیقی را به شما نمایش می‌دهد. توجه به این الگوریتم یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در آموزش سئو 0 تا صد با آن آشنا شوید. از این رو با آموزش سئو 0 تا 100، می‌توانید کاربران و موتور‌های جستجو را مشتاق به بازدید از سایت‌تان کنید و این موضوع، مهم‌ترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد.

هر کلمه کلیدی در واقع یک پرسش است که در یک قالب یک کلمه گنگ یا واضح قرار می‌گیرد و شما باید منظور دقیق کاربر از این سوال را متوجه شوید. بدیهی است که گام بعدی آماده‌سازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد. مراحل تولید محتوای با کیفیت به ۴ بخش اصلی تقسیم می‌شود که در ادامه برایتان توضیح می‌دهم. یعنی انقدر به صفحات بی‌ربط لینک می‌دهند که کاربر را آشفته می‌کند. ساختارسازی سایت یکی از مهم‌ترین مباحث تاثیرگذار در رتبه‌بندی سایت است و ما جزو اولین سایت‌ها در ایران بودیم که به صورت حرفه‌ای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم. می‌توانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آن‌ها دسترسی بدهید.

این که همه‌ی سایت‌ها و کسب وکار‌های اینترنتی به سئو نیاز دارند یک موضوع کاملا بدیهی و مشخص است. در این بخش به بررسی پرتکرارترین سوالاتی که کاربران از ما پرسیده اند پرداخته و به آن ها پاسخ می دهیم. این بخش در اختیار شما قرار گرفته است تا به برخی از سوالات احتمالی شما در مورد سئو نیز پاسخ دهد. این ابزار به شما کمک می کنند تا سایت خود را از دید گوگل بررسی کرده و با اصلاح ایرادهای آن، رتبه های بالاتر را کسب نمایید. پیشنهاد ما این است که تا زمانی که تمامی مطالب آموزش سئو ویکی دمی را مطالعه نکرده اید و به دانش بالایی از بک لینک ها نرسیده اید، شروع به خرید بک لینک نکنید. URL یک صفحه در اصل همان آدرس اینترنتی آن است که در نوار بالای مرورگر نمایش داده می شود.

از بین دسته‌بندی‌های بالا احتمالا ۲ یا ۳ دسته‌بندی مهم خواهید داشت که کلمه کلیدی پر جستجو دارند و نرخ تبدیل بالاتری دارند. در فصل تولید محتوا و در بخش بهینه‌سازی مقاله؛ به صورت کامل به بهینه‌سازی محتوا پرداختیم و اینجا تکرار مکررات نمی‌کنیم. متاسفانه هنوز بعضی از افراد فکر می‌کنند؛ تگ همان کلمه کلیدی صفحه است و هر چقدر تگ بیشتری بزنند؛ صفحه بهتر رتبه می‌گیرد. مثلا اگر کلمه کلیدی شما درست کردن دم نوش زنجبیل است؛ همین را در بخش افزودن عنوان می‌نویسید. من در ادامه این بخش قصد دارم نحوه نوشتن متن سئو شده را به شما آموزش دهم.

به این صورت که فردی که تبلیغات کسب و کارش را به گوگل سپرده است، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند تا در صورت جستجوی آن‌ها، تبلیغات او قبل از نتایج اصلی نمایش داده شود. وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. اینکه متوجه شوید که محتوای سئو شده و دارای ارزش محتوایی در مورد کسب و کار شما، دقیقا چه معنایی پیدا می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار مورد نظر، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر می باشد؛ چراکه نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

ساخت ویدیو برای مقالات و به اشتراک گذاشتن آن در سایت‌هایی مانند آپارات، یوتیوب و حتی شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث ایجاد ترافیک غیرقابل‌باوری خواهد شد. پیوند داخلی یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش رتبه‌بندی سایت در گوگل است. با استفاده از کلمات کلیدی در لینک‌های داخلی به گوگل می‌گوید که محتویات سایت شما درباره چه موضوعی است. راحت‌ترین و ساده‌ترین راه بهبود لینک‌ها به مقالات این است که آن‌ها را به‌صورت داخلی انجام دهید. درحالی‌که متقاعد کردن دیگران به لینک دادن به محتویات شما دشوار است می‌توانید آن را به‌صورت رایگان به سایت خود انجام دهید. من توصیه می‌کنم قبل از انجام هر کاری در سئو، بررسی اولیه انجام شود تا از هدر رفتن زمان و زحماتمان اطمینان حاصل کنیم.

بنابراین می‌توانید با مدیریت محتوا و در کنار آن بازاریابی صحیح سئو، رتبه سایت تان را بهبود بخشید. با فراگیرشدن فضای مجازی و استفاده از اینترنت برای رونق کسب و کارها، اغلب کسب و کارها به فکر داشتن سایت و وبلاگ افتاده اند تا مشتریان خود را افزایش دهند و وفاداری آن‌ها را بیشتر کنند. رقابت میان کسب و کارها در عملکرد وب سایت ها نیز تاثیر گذاشته است و رقابت بین کسب و کارها را به فضای آنلاین کشانده است. هر شخصی که برای سئو و بهینه سازی یک سایت اقدام میکند ممکن است قیمت متفاوتی برای سئو سایت در نظر بگیرد اما سطح دانش کارشناس، در قیمت سئو سایت تاثیر دارد. برای شناخت دقیق نیت جستجو، یکی از بهترین روش‌ها این است که کمی وقت در نتایج صفحات جستجوی گوگل (SERP) صرف کنید. با این کار می‌توانید به‌خوبی متوجه شوید که نتایج نشان داده شده چه نیازی را پوشش می‌دهند.

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا و نوشتن مقاله سئو شده، قبل از آنکه از نظر موتورهای جستجو مهم باشد، از لحاظ روانشناختی مهم است. اگر مقاله شما غلط املایی و نگارشی داشته باشد، مخاطب نسبت به آن دلسرد می شود و احتمال دارد همان اول کار آن را رها کند. قبل از اینکه دست‌به‌قلم شوید، بدانید که برای چی می‌نویسید و آیا اصلاً لازم است که بنویسید. مخاطبان خودتان را شناسایی کنید، قبل از انتشار مقاله درد آن‌ها را بفهمید. می‌توانید به مقالات رقیب سر بزنید و در کامنت ها درد مخاطبان را بیابید.

کار حرفه‌ای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید. این یعنی تمام مقالات سایتتان در آدرس مثلا example.ir/blog/title در دسترس باشد و تمام صفحات برندسازی سایتتان مثل درباره ما و صفحات شبیه به این در آدرس مثلا example.ir/about-brand/contact در دسترس باشد. مباحث مربوط به ساختارسازی را در فصل ساختارسازی پوشش دادم و در ادامه می‌خواهم چند نکته در مورد ساختارسازی سایت فروشگاهی عرض کنم. بنابراین بریم به ادامه آموزش تا ببینید چه کاری باید برای موفقیت در سئو فروشگاه اینترنتی انجام دهید. خوشبختانه مدیران سایت‌های فروشگاه اینترنتی خیلی بیشتر به فکر سئو وبسایتشان هستند.

روش کار سیستم افلیت به این صورت است که به افرادی که باعث فروش محصولات شما می‌شوند درصد می‌دهید. بعضی از محصولات دارای ویژگی‌هایی مثل رنگ و سایز هستند که وقتی کاربر روی یک ویژگی کلیک می‌کند آدرس صفحه محصول تغییر می‌کند. به علت اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا در سئو؛ من یک ماژول دوره جامع را به صورت کامل به بازاریابی محتوایی در سئو اختصاص دادم. شما در یک فروشگاه متوسط؛ احتمالا ۲ یا ۳ دسته‌بندی مهم دارید که قابلیت جذب ترافیک زیادی دارند. با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در می‌آید و با کلیک روی جزئیات می‌توانید صفحات را مشاهده نمایید. برای ریدایرکت صفحات می‌توانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست استفاده کنید.

قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان‌های H۲ , H۳ باعث جلب‌توجه گوگل به بخش‌های مختلف متن مقاله می‌شود. وقتی کلمات کلیدی در عنوان قرار می‌گیرند احتمال اینکه مقاله رتبه‌خوبی به دست بیاورد خیلی زیاد می‌شود. اولین و شاید مهمترین قسمت در استراتژی سئو، بهینه‌سازی محتوا بر اساس کلمات کلیدی مناسب است. نکته مهم دیگر آموزش سئو بهره‌گیری از منابع معتبر یا اساتید باتجربه است. به دلیل گستردگی حوزه سئو، نظرات و ایده‌های مختلف و گاه متناقضی توسط افراد مختلف بیان می‌شود که البته همه آنها صحیح نیستند. بهتر است برای آموزش سئو از اساتید یا منابعی استفاده کنید که تخصص و تجربه خود را در این حوزه اثبات کرده باشند.

محتوای تکراری به محتوایی گفته می شود که موضوع آن بیش از یک بار در سایت تکرار شده باشد. به عنوان مثال، اگر دو محتوا با موضوع “آموزش سئو” در سایت خود داشته باشید، به Duplicate Content دچار شده اید. دقت داشته باشید که نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کرده، و تلاش کنید که کلمات کلیدی مرتبط را به کار ببرید. این را فراموش نکنید که همیشه تعیین کلمات کلیدی پررقابت و پر سرچ برای یک صفحه کار درستی نیست، چرا که رتبه گرفتن در این کلمات به زمان بیشتری نیاز دارد. به جای این کار می توانید کلمات کلیدی که رقابت کمتر و در عین حال سرچ خوبی را دارند را انتخاب کرده و از آن ها استفاده نمایید. پس از رتبه گرفتن در این کلمات می توانید در قدم های بعدی کلمات کلیدی سخت را در برنامه سئو خود قرار داده و شروع به رتبه گرفتن در آن ها کنید.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید به راحتی اطلاعاتی مانند Referring Domains (دامنه‌های ارجاع‌دهنده) و ترافیک سایت‌ها را بررسی کنید. اگر لینک‌های PBN سمی به وب‌سایت شما اضافه شده‌اند، می‌توانید از ابزار Disavow گوگل استفاده کنید. این ابزار پیشرفته به شما اجازه می‌دهد لینک‌های مخرب را نادیده بگیرید تا تأثیری روی پروفایل لینک شما نداشته باشند. PBN‌ها اغلب بر اساس دامنه‌های منقضی‌شده با اعتبار بالا ساخته می‌شوند. تغییر محتوای سایت یا لینک‌دهی ناگهانی به یک گروه خاص از سایت‌ها می‌تواند گوگل را مشکوک کند. اگر سایت‌های موجود در یک PBN روی هاست مشترک یا IP یکسان قرار داشته باشند، گوگل می‌تواند این ارتباط را شناسایی کند.

در نتیجه فراموش نکنید علاوه بر تمام نکاتی که برای یک مقاله سئو شده، باید رعایت کنید، از نام آدرس صفحه، نباید فراموش کنید. مطمئنا اگر این دو کار به درستی انجام شوند، کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر لینک مقاله شما پیدا می کنند. بخش‌هایی از مقاله خود را با یک فراخوان توضیحات جذاب به اشتراک بگذارید و یک لینک مستقیم به قسمت کامل در وب‌سایت خود ارائه دهید. رند دیگر برای ماز کار نمی‌کند، اما تحلیل‌های دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما باشد. این سایت، بهترین سایت خبری است که می‌توانید به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید. خواندن هر سه سایت ارزشمند است و می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید یا حتی سایت دیگری پیدا کنید.


ناصر رسولی سئوکار