آپدیت الگوریتم های گوگل پیشرفته
لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال 2024
بهروزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتمهای جدید گوگل در زمان خود محسوب میشد. گوگل برای اینکه بتواند مرتبطترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارتهای پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آنها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. هدف الگوریتم مرغ مگسخوار شناسایی مفهوم عبارات جستجو شده توسط کاربران است. الگورتیمهای موتور جستجوی گوگل همواره با بهروزرسانیها و تغییرات فراوانی روبهرو میشوند.
گوگل هم نسبت به این ماجرا عکسالعمل نشان داده و تلاش کرد تا وبسایتها را مجبور کند تا بهصورت Responsive طراحی شوند. الگوریتم پاندا، پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار، Mobile First Index ،YMYL، رنک برین، کافئین، گورخر و E-A-T از مهمترین الگوریتمهای گوگل به شمار میروند. گوگل هر سال بارها به الگوریتم های اصلی را به روز رسانی میکند که این موضوع تأثیر بسیار زیادی بر SERP دارد. درست هنگامی که coronavirus به عنوان یک بیماری همه گیر اعلام شد، جهان به سرعت تغییر کرد، که با تغییرهای چشمگیر در رفتار و نیاز های جستجو گران همراه بود. اگر هنوز متوجه عملکرد الگوریتم رنگ برین و همکاری آن مرغ مگس خوار نشدید، به مثال زیر توجه کنید.
گوگل تغییرات زیادی از جمله تغییرات گسترده در ایندکس خود، ایندکس معنایی پنهان (Latent Semantic Indexing)، توجه به ارتباط بین آنکر تکست لینکها و مفهوم جدیدی به اسم همسایههای یک لینک (neighborhoods) را ارائه کرد. LSI باعث افزایش توانایی گوگل در درک مترادف کلمات شد و تجزیه و تحلیل و جستجو کلمات کلیدی را به سطح بالاتری برد. یکی از افراد گوگل (احتمالا مت کاتس) اعلام کرد که بروزرسانی اخیر گوگل چیزی در حدود 3.5 تغییر مختلف در کیفیت جستجوها را ایجاد کرده است. بعد از راه اندازی مرکز کسب و کارهای محلی (Local Business Center به اختصار LBC) در اسفند 1383 و تشویق مشاغل برای بروز رسانی اطلاعاتشان، گوگل دادههای نقشه خود را (Google Maps) در LBC ادغام کرد. اقدامی که در نهایت باعث ایجاد تغییرات زیادی در سئو محلی (Local SEO) شد.
هیچکس نمیدانست که دقیقا چه تغییری اتفاق افتاده است اما مت کاتس در وبلاگ خود به این موضوع اشاره کرد که Buffy تنها مجموعهای از چند بروزرسانی کوچک بوده است. آپدیت کافئین نه تنها سرعت خام گوگل را افزایش میدهد، بلکه خزیدن (crawling) و ایندکس کردن (indexing) را بسیار در هم تنیدهتر میکند، در نتیجه طبق گفته گوگل باعث تازگی بیشتر ایندکسها (index) تا 50% خواهد شد. بعد از پاندا 2.5 گوگل شروع به بروزرسانیهای پی در پی اما کوچک الگوریتم پاندا کرد. برخی این آپدیت را پاندا 3.1 نامیدند با اینکه هیچ بروزرسانی به طور رسمی 3.0 نام گذاری نشد. درست مثل ماههای مارس و آوریل وبمستران گزارش کردند که گوگل در مقیاس خیلی زیادی برای افرادی که به صورت غیرطبیعی لینکسازی انجام دادهاند از طریق گوگل وبمستر هشدار ارسال کرده است. اما گوگل مجددا تغییر رویه داد و اعلام کرد که هشدارهای ارسال شده نشان دهنده یک مشکل جدی نیستند.
گوگل همیشه الگوریتم های رتبه بندی رو بروز میکنه تا بهترین و مرتبطترین نتایج رو در اختیار کاربرانش بذاره. به گفته دنی سالیوان از گوگل، موتور جستجو به طور متوسط روزانه ۹ تغییر در الگوریتم خودش ایجاد میکنه که معادل بیش از ۳۲۰۰ تغییر در ساله. کبوتر با بهبود جستجوهای محلی و ارتباط آن ها با موقعیت مکانی کاربر، نتایج جستجو را بهبود بخشید. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا نتایج جستجوی محلی مرتبط تری را بر اساس موقعیت مکانی کاربر ارائه دهد. پنگوئن با هدف مبارزه با لینک های اسپم و تکنیک های کلاه سیاه سئو، به بهبود کیفیت نتایج جستجو کمک کرد. این الگوریتم سایت هایی را که از لینک های اسپم یا تکنیک های کلاه سیاه برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد.
همین موضوع باعث ترس سئوکارها و انتساب این اسم به الگوریتم آپدیت موبایلی شد. اما جالب اینجاست که بعد از انتشار، تغییرات ایجاد شده خیلی کمتر از چیزی بود که وبمستران انتظار داشتند. به عنوان نمونه میتوانید این مقاله در سایت moz را مطالعه کنید تا به خوبی متوجه تصورات وبمستران از موبایل گدون بشوید. برخلاف الگوریتم Google Penguin، الگوریتم Google Panda تنها روی محتوای موجود در وبسایت تاکید میکند؛ در واقع هدف از این الگوریتم تشخیص محتوای باکیفیت است. الگوریتم Google Panda رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو را باتوجه به محتوای قرار گرفته روی آنها نشان میدهد. کبوتر یک نوآوری مهم در جستجوی محلی است و گوگل شروع به استفاده از سیگنال های سنتی رتبه بندی وب سایت برای تأثیرگذاری بر نتایج جستجوی محلی کرده است.
داشتن رتبه بالا در گوگل به طرز چشمگیری سبب بالا بردن حجم ترافیک و دیده شدن وب سایت می شود. در سال 2007 گوگل از مایکروسافت به عنوان پر بازدید ترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت با این حجم ترافیک کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل میتواند به معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد. شاید نتواند (یا نخواهد) اطلاعات کامل و جامعی از آنچه که معرفی کرده، بدهد اما حداقل خبر که می دهد. اگر سئوکار خوبی باشید سعی می کنید در سایت های بزرگ و شناخته شده در حوزه سئو عضو شوید. با این کار با دریافت ایمیل روزانه می توانید متوجه شوید چه اتفاقات جدید در سئو افتاده که شما از آن بی خبر هستید. برای نوشتن محتوا، آنالیز رقبا، اطلاع از اخبار و ترندها، برای آموزش، ارتقا، برای بهبود روند کاری و برای اطلاع از آخرین آپدیت الگوریتم گوگل.
بر اساس اعلام گوگل، حالت هوش مصنوعی موتور جستجوی این شرکت از نسخهی سفارشیشدهی مدل Gemini 2.0 با امکان تحلیل و استدلال پیشرفتهتر بهره میبرد. طراحی رابط کاربری هنوز نهایی نشده، اما نسخهی اولیهی ویژگی مذکور برای دسکتاپ و موبایل برای آزمایش و بررسیهای اولیه دردسترس برخی از کارکنان گوگل قرار گرفته است. گوگل درحال آزمایش قابلیت جدیدی بهنام حالت هوش مصنوعی (AI Mode) در موتور جستجوی خود است که با استفاده از مدل جمنای ۲ به کاربران اجازه میدهد سؤالات باز و اکتشافی مطرح و پاسخهای سازمانیافته دریافت نمایند. درحالحاضر این ویژگی فقط دردسترس کارکنان گوگل قرار دارد و هدف آن ارائهی اطلاعات دقیقتر از طریق رابط کاربری مشابه چتبات است. گوگل هر ساله الگوریتمهای خود را از طریق بروزرسانیهای گوناگون، بهبود میبخشد. بعضی از این آپدیتها بسیار بزرگ و تاثیرگذار هستند و بعضی دیگر نیز، ساده و محدود تا جایی که حتی تغییری هم در نحوه عملکرد سایتها ندارند.
گوگل در اقدامی بیسابقه، بروزرسانیهای هسته جولای و ژوئن را به طور همزمان اعلام کرد، بروزرسانی هسته ژوئن از 12 تا 22 خرداد منتشر شد و در 13 خرداد با ثبت دمای 107.3 درجه در سرویس MOZCast به اوج خود رسید. تا قبل از این، متن متای توضیحات هر صفحه از سایت شما مجاز به داشتن 155 کاراکتر بود. در سال 2017 این متن به چیزی حدود 2 برابر افزایش پیدا کرد و به 300 کاراکتر ارتقا داده شد. در دسامبر 2019، گوگل به طور رسمی اعلام کرد که الگوریتم bert در سطح بین المللی و به 70 زبان زنده دنیا در حال فعالیت است و در بررسی نتایج به الگوریتم های دیگر کمک میکند. گوگل این بار اعلام کرد که عمده مشکلات مربوط به ایندکس کردن صفحات در سطح وب رفع شده است.
آژانس خلاقیت انجام سئو، با هدف ارائه خدمات سئو برای سایت ها و کسب و کارها شکل گرفت و در طول مدت فعالیت خود توانسته به بسیاری از سایت های فروشگاهی، خدماتی و پزشکی جهت افزایش بازدید و شناخته شدن، کمک کند. با این آپدیت در چندین سیستم برای ارزیابی بهتر و دقیق تر محتوا تغییرات پیچیده ای رخ داده است و به جای تکیه بر یک سیگنال واحد، از سیگنال ها و روش های نوآورانه برای رتبه بندی استفاده شده است. بهترین روش برای مدیریت دادههای ساختاری هنگام بهینهسازی نتایج خرید به مستندات مربوط به نشانهگذاری محصولات و تولید دادههای ساختاری با جاوااسکریپت اضافه شده است. توصیه شده که نشانهگذاری محصولات در HTML اولیه قرار گیرد و سرور شما توانایی مدیریت ترافیک بیشتر در صورت تولید این دادهها با جاوااسکریپت را داشته باشد. یک بهترین روش (Best Practice) به مستندات مربوط به مدیریت بودجه خزش (Crawl Budget) اضافه شده است که توصیه میکند تمام لینکها در نسخه موبایل وبسایت نیز حضور داشته باشند. گوگل حالا به جای تغییرات اساسی ماهیانه ایندکس خود، به یک رویکرد افزایشی و مداوم روی آورد.
این الگوریتم برای بهبود سئو داخلی و خارجی صفحه، ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۴، در ایالات متحده و ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴ در انگلستان و کانادا راهاندازی شد. «بهروزرسانی کبوتر» جستجوهای مبتنی بر مکان را تحت تأثیر قرار میدهد و نتایج جستجوی محلی مفید، مرتبط و دقیقتری را ارائه میکند که بیشتر با سیگنالهای رتبهبندی جستجوی وب سنتی مرتبط است. یکی از بزرگترین بهروزرسانیهای الگوریتم گوگل، که بهبود نتایج جستجوی محلی را هدف قرار داد، به عنوان بهروزرسانی “کبوتر” شناخته میشود. هدف اصلی این بهروزرسانی الگوریتم گوگل، بهبود نتایج جستجوی محلی بود تا کسبوکارهای محلی با حضور آنلاین قویتر، رتبه های بهتری در نتایج جستجو به دست بیاورند. اهمیت آشنایی با آخرین آپدیتها از الگوریتمهای جدید گوگل برای مدیران وبسایتها و سئوکاران نیز در بهینه سازی بهتر سایتها و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوست. با دانستن قوانین حاکم بر رتبه بندی صفحات وب، میتوانیم صفحات وبسایتمان را به گونهای طراحی کنیم که مطابق با سئو بوده و از نظر گوگل –برای کلیدواژه موردنظرمان- مرتبطترین باشند.
همچنین الگوریتم SpamBrain با هوش مصنوعی پیشرفتهتر، توانایی بیشتری در شناسایی لینکهای غیرطبیعی و محتوای اسپم دارد. گوگل با تقویت الگوریتم Core Web Vitals نیز تجربه کاربری (UX) را در اولویت قرار داده است. این تغییرات نشاندهنده تمرکز گوگل بر ایجاد محیطی شفافتر و کاربرمحورتر است که در این مقاله به روز ترین الگوریتم گوگل 2024 را بررسی میکنیم. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایتهای فروشگاهی معرفی شد. گوگل برای انتخاب نام این آپدیت خود از سرعت و دقت این پرنده الهام گرفته است. چرا که الگوریتم هیمنگبرد نیز مانند مرغ مگس خوار با دقت و سرعت بالا صفحات سایتها و مفهوم و منظور محتواهای آنها را مورد بررسی قرار میدهد.
از آن جایی که محتوای متناسب با نیاز کاربر برایگوگل از اهمیت بالایی برخوردار است، این شرکت الگوریتمهای مختلفی را برای بررسی میزان کیفیت محتواهای تولید شده در وب سایت ها، ایجاد کرده است. رعایت الگوریتم های گوگل، کلید اصلی برای دستیابی به موفقیت در دنیای آنلاین است. این الگوریتم ها، معیارهای گوگل برای ارزیابی و رتبه بندی وب سایت ها هستند و رعایت آن ها تضمین می کند که وب سایت شما در نتایج جستجو به خوبی دیده شود. با پیروی از این قوانین، شما به گوگل نشان می دهید که وب سایت شما محتوای باکیفیت، تجربه کاربری عالی و اعتبار لازم را دارد. این امر منجر به بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت، دستیابی به اهداف کسب و کار شما می شود. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایتهای معتبر و مرتبط در یک حوزهی خاص بود.
در نمایشگاه بازاریابی جستجو (Search Marketing Expo) مت کاتس (Matt Cutts) نوید یک به روز رسانی جدید برای پاندا داد. طبق گفته مت کاتس این آخرین بروز رسانی پاندا قبل از ادغام پاندا در هسته اصلی الگوریتم گوگل است. گوگل آپدیتی برای کنترل نمایش دستهجمعی نتایج مربوط به یک دامنه در صفحات دوم به بعد نتایج خود ارائه کرد. زمان دقیق این آپدیت مشخص نیست اما به نظر میرسد که درست قبل از انتشار پنگوئن 2 در ایالات متحده و احتمالا در همان روز در سطح بین المللی منتشر شده است. پس از یکسال از آخرین بروز رسانی پنگوئن، گوگل بالاخره دور تازهای از به روز رسانیهای این الگوریتم را شروع کرد.
از این رو میتوان چنین عنوان کرد که الگوریتم کبوتر(google's local search algorithm update)، توجه ویژهای به بهبود سئو محلی وب سایتها دارد. این آپدیت به منظور شناسایی و جریمه سایتهایی که با روشهای لینک دهی و با استفاده از لینک سازی دستکاری شدهاند فعال شد. قبل از الگوریتم گوگل پنگوئن، حجم و تعداد لینکهای موجود در یک صفحه از سایت مهمتر از کیفیت محتوا بود. از این رو برخی از سایتها برای دور زدن گوگل از خرید لینک و یا شرکت کردن در شبکههای لینکی استفاده میکنند. الگوریتم پنگوئن که اکنون یکی از الگوریتمهای هستهای گوگل محسوب میشود، کمک کرد تا این موتور جستجو کنترل بیشتری بر روی تکنیکهای اسپم و محتواهای بی ارزش داشته باشد. در نهایت، باید به یاد داشته باشیم که الگوریتم های گوگل، ابزارهایی هستند که در خدمت کاربران قرار دارند.
رشته کاربرعامل (User Agent) مربوط به GoogleProducer بهروزرسانی شد تا با مقدار واقعی استفاده شده در فچهای آتی هماهنگ شود. برای توضیح اینکه نشانهگذاری تولیدشده با جاوااسکریپت برای سایتهای تجارت الکترونیک پشتیبانی میشود، اما رعایت برخی بهترین روشها ضروری است. گوگل اطلاعاتی درباره نحوه استخراج متادیتای C2PA برای استفاده در جستجو اضافه کرده است. 9 دسامبرمستندسازی پشتیبانی از کنترل کش برای رباتهای گوگلچه چیزی تغییر کرده؟بخشی درباره نحوه مدیریت هدرهای کنترل کش (Cache Control) توسط رباتهای گوگل به نمای کلی رباتهای گوگل اضافه شده است. 17 دسامبرمستندسازی مدیریت خزش URLهای مربوط به پیمایش Facetedچه چیزی تغییر کرده؟مستندات جدیدی درباره مدیریت خزش URLهای مربوط به پیمایش Faceted اضافه شده است.
برای دسترسی آسانتر به راهنماییهای مرتبط با پارامترهای URL، که پیشتر تنها در پست بلاگ مربوط به ناوبری مبتنی بر فیلترها ذکر شده بود. جزئیات بیشتر درباره این تغییرات و دلیل آن را میتوانید در پست وبلاگ ما بخوانید. گوگل گرافهای دانش (Knowledge Graph) خود را به جستجوهای غیر انگلیسی زبان شامل اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ژاپنی، روسی و ایتالیایی گسترش داد. این گسترش چیزی فراتر از یک ترجمه ساده بود و حتی قابلیتهایی به گراف دانش گوگل نیز اضافه شد. خود گوگل وجود مشکلات ایندکسینگ را از ابتدای ماه سپتامبر تایید کرد و ابزار moz هم خبر داد که این مشکلات مخصوصا در انتهای این ماه قابل مشاهده بوده. دنی سالیوان از گوگل در توییتر پست کرد که BERT راه اندازی جهانی خود را آغاز می کند و الگوریتم Google BERT در حال گسترش در سراسر جهان و به تمام زبان هاست.
این گفته البته برخلاف تصور مردم بود که فکر میکردند بعد از بروز رسانی 25ام پاندا این الگوریتم در هر لحظهای در حال بروز رسانی است. در روزهای پایانی سال 2014 میلادی، مهمترین الگوریتم محلی گوگل یعنی الگوریتم کبوتر (Pigeon) در کشورهای انگلستان، کاندا و استرالیا مورد بهره برداری قرار گرفت. گسترش الگوریتم کبوتر در اول دی ماه تایید شد، اما به نظر میرسد که یکی دو روز قبلتر منتشر شده باشد. ابزارهای ردیابی رتبه (rank tracking tools) کاهش های شدید رتبه برخی از سایت ها را گزارش کردند و درحالی که گوگل آپدیت هیچ الگوریتمی را تایید نکرد، یکی از نمایندگان گوگل اشکال موجود در سیستم ایندکس کردن سایت ها را تایید کرد. گوگل از آپدیتی خبر داد که هدف آن پاداش به دیدگاههای با ارزش و عمیق در مقایسه با دیدگاههای کم ارزش و اسپم است (که در زمان راه اندازی تنها روی زبان انگلیسی تاثیر خواهد گذاشت). با اینکه به نظر میرسد این بروزرسانی بر روی کیفیت نظرات متمرکز است اما دقیقا مشخص نیست که چه عواملی بر روی این ارزیابی تاثیرگذار هستند.
آپدیت Big Daddy نحوه برخورد گوگل با آدرسهای کنونیکال (URL canonicalization)، ریدایرکت (301/302) و سایر موضوعات تکنیکال و فنی را تغییر داد. به نظر میرسید که در طول سال 2006، گوگل در حال اعمال تغییراتی در ایندکس مکمل و نحوه برخورد با صفحات فیلتر شده بود. گوگل در اواخر سال 2006 اعمال کرد که این تغییرات تکمیلی پنالتی نیستند (هرچند که در خیلی از مواقع احساسی شبیه به پنالتی شدن را منتقل میکردند). در ابتدا این بروزرسانی پاندا 3.0 لقب گرفت، در این بروزرسانی دور جدیدی از تغییرات اعمال شدند. با این وجود، تغییرات انجام شده به صورت دقیق توسط گوگل مورد بحث قرار نگرفتند و اینطور که مشخص است، تغییرات انجام شده جزیی بودهاند.
علت دیگر آن زمانی است که گوگل متوجه یک سایت قدیمی می شود و با دادن فرصتی به این سایت، شانس کسب رتبه بهتری را به آن ارائه می کند. گوگل از طریق وبلاگ جستجوی مرکزی بهروزرسانی رتبهبندی بررسی محصولات را اعلام کرد که به آنها امکان میدهد نظرات با کیفیت بالا را شناسایی کنند. الگوریتم تپه هدفی که دارد این است که صفحات معتبر را شناسایی کند و در اختیار کاربران قرار دهد. زمانی که کاربر کلمه ای را سرچ می کرد، امکان شباهت معنایی زیادی با محتواهای دیگر می توانست داشته باشد و نشان دادن موضوع مرتبط به کاربر یک چالش محسوب می شد، که با الگوریتم تپه این مشکل حل شد. در سال 2012 معرفی شد و همانطور که از اسمش پیداست، با محتواهای کپی و تکراری مبارزه می کند.
بروزرسانی گوگل و الگوریتمهای آن میتواند تاثیر قابلتوجهی روی رتبهبندی و نمایش نتایج جستجو داشته باشد. آمدن الگوریتم پنگوئن به فضای وب، تأثیر بسزایی بر ۳.۱ درصد فهرست نتایج جستجوی زبان انگلیسی گذاشت. از سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ الگوریتم پنگوئن بارها آپدیت شد و سایتهای متعددی را پنالتی کرد. هرگاه که الگوریتم پنگوئن به روز رسانی می شد، سایتهای جدیدی با کاهش رتبه مواجه می شدند. بعد از مدت زمان کوتاهی، کارشناسان سئو به ویژگیها و کارایی های الگوریتم پنگوئن پی بردند و همین امر سبب شد تا الگوریتم پنگوئن به یکی از مهمترین و اصلیترین الگوریتمهای گوگل برای متخصصین سئو تبدیل شود. کافئین یکی دیگر از مهمترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.
الگوریتمهای گوگل نامی آشنا برای تمامی افرادی است که در دنیای سئو فعالیت میکنند. برخی از افراد ظهور این الگوریتمها را نجات بخش و برخی دیگر آنها را تنها دردسرهایی میدانند که از سوی گوگل اعلام میشود. به هر حال آشنایی داشتن با الگوریتمهای گوگل این شانس را به شما میدهد تا خودتان را برای تغییراتی که از سمت شرکت گوگل هر چند وقت یکبار اعمال میشود، آماده باشید. پس اگر شما نیز میخواهید تا وب سایتتان را از شر، افت رتبه نجات دهید، با ادامه این مطلب همراه ما باشید. آگاه بودن از آخرین آپدیتهای الگوریتم گوگل به شما این امکان را میدهد تا بخشهایی از بیزینس آنلاین خود را که با مشکل روبرو هستند و نیاز به پیشرفت دارند ارزیابی کرده و بهبود ببخشید.
سایتهایی که قصد دارند با استفاده از تکنیکهای spam و سئو کلاه سیاه، به رتبه های بالای نتایج جستجو دست پیدا کنند، بدون شک توسط این الگوریتم جریمه خواهند شد. این الگوریتم مفهوم کلمات و قواعد نگارشی زبان های مختلف را درک کرده و کیفیت نتیجه SERP را با یافتن کلمات مترادف و هم خانواده افزایش می دهد. از این رو، استفاده از مترادف ها، متضاد ها، و یا کلمات کلیدی Long-tail در محتوا، به بهبود کیفیت و درک بهتر آن توسط این الگوریتم کمک می کند. از آنجایی که هدف الگوریتم مرغ مگس خوار درک بهتر معنای کلمات است، این الگوریتم پنالتی و جریمه ندارد. گوگل با استفاده از این الگوریتم نتایج جستجوی مرتبط تری را به کاربر ارائه می دهد. الگوریتم های گوگل با هدف افزودن یک امکان یا مبارزه با یک فعالیت خرابکارانه برای دستکاری نتایج جستجو تولید میشوند.
الگوریتم SpamBrain یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشین است که برای مقابله با محتوای اسپم و تقلبی در نتایج جستجو کاربرد دارد. این الگوریتم از روشهای هوشمند برای شناسایی الگوهای رفتاری مرتبط با اسپم، نظیر لینکهای بیکیفیت، کپی محتوا و محتوای خودکار استفاده میکند. الگوریتم Helpful Content بر شناسایی و ارتقاء محتوای باکیفیت، مرتبط و کاربردی برای کاربران، متمرکز است. این الگوریتم رتبه سایتهایی با محتوای کلیشهای، کپیشده یا کمارزش را کاهش میدهد. به روز رسانی الگوریتم Page Layout گوگل وب سایت هایی را هدف قرار می دهد که تبلیغات بیش از حد در یک صفحه دارند. به عبارت دیگر، کاربر باید صفحه را به سمت پایین اسکرول کند تا محتوای واقعی را ببیند.
با اطلاعات درج شده در این جدول، متوجه شدیم که چگونه الگوریتم Passage Ranking بخشهای خاص و مرتبط از صفحات مختلف را بهطور هدفمند برای جستجوهای کاربران شناسایی و رتبهبندی میکند. با این حال بهغیر از Google BERT شما میتوانید الگوریتمهای دیگری را هم مشاهده کنید که هنوز میتوانند تاثیرات قابلتوجهی روی جستجوهای وب بگذارند. برخی از مهمترین الگوریتمهای گوگل که تاثیر زیادی روی نتایج جستجو میگذارند را برای آگاهی و اطلاعات بیشتر شما در ادامه بررسی میکنیم. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، الگوریتمهای جستجوی گوگل همواره با تغییرات و بروزرسانیهای متعددی روبرو میشوند. این تغییرات و بروزرسانیها تا به امروز متوقف نشدهاند و یکی از آخرین بهروزرسانیهای انجام شده روی الگوریتمهای گوگل، اعمال Google BERT است. باتوجه به توضیحات ارائه شده، در دنیای مارکتینگ کاربران و وبمسترها باید با بروزرسانیهای جدید گوگل آشنا شده و درست مانند آکادمی چابک استراتژیهای سئو و بهینهسازی وبسایت خود را براساس این تغییرات بروزرسانی کنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/