تیونینگ چراغ خودرو

تیونینگ خودرو چیست انواع تیونینگ خودرو مزایا و معایب و قیمت تیونینگ خودرو

دلیل این صدای زیاد عدم وجود اگزوز در این موتورهاست و دود با یک سر اگزوز ساده به بیرون هدایت می‌شود. در حالت معمول مسیر خروج دود در اگزوز به صورت پر پیچ و خم طراحی شده است که این ناهمواری مسیر به دلیل کاهش صدای خروج دود و موتور می‌باشد. صندلی یک خودروی حرفه‌ای و لوکس ممکن است دارای انواع سنسورهای برقی، تنظیمات برقی، سرد کن، گرم کن و حتی ماساژور باشد. قطعا هر راننده‌ای دوست دارد که به جای یک صندلی ساده یکی از این صندلی‌ها را داشته باشد. در حالت پیچیده آن که قابل اجرا بر روی همه خودروها نمی باشد، لولای در بر روی سقف قرار می‌گیرد و درب‌های خودرو مانند بال عقاب و به سمت طرفین خودرو و سپس به طرف بالا باز می‌شود.

فرآیند تیونینگ معمولاً توسط متخصصان در کارگاه‌های تیونینگ انجام می‌شود، اما علاقه‌مندان به خودرو نیز می‌توانند برخی از این تغییرات را به‌صورت شخصی و با استفاده از کیت‌های موجود در بازار انجام دهند. در نهایت، تیونینگ یک هنر و علم است که نیازمند دانش فنی و خلاقیت است تا خودرو را به یک وسیله منحصربه‌فرد و با عملکرد بالا تبدیل کند. واحد کنترل موتور (ECU) وظیفه مدیریت پارامتر ها عملکرد موتور خودرو را بر عهده دارد. با ریمپ ECU، می‌توان عملکرد موتور را بهینه کرد و مصرف سوخت را کاهش داد. این فرایند به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنند. اولین دلیل، شرکت در رقابت‌ های حرفه‌ ای رانندگی است و دومین دلیل، ارتقاء عملکرد برای استفاده روزمره در خیابان‌ ها می‌ باشد.

این اصلاحات نیاز به دانش فنی و تجربه کارشناسان متخصص دارد و باید با احتیاط و با رعایت استانداردهای ایمنی و قوانین مربوطه تیونینگ فنی انجام شوند. هندلینگ یکی از عوامل مهم و اساسی در بخش هدایت خودرو است که در اصطلاح عامه به خوش‌دستی و خوش‌فرمانی‌ تعبیر می‌شود. تغییرات اساسی در ارتفاع و ساختار سیستم تعلیق در هنگام تیونینگ می‌تواند تأثیر زیادی بر هندلینگ آن داشته باشد. ازاین‌رو تقویت سیستم هندلینگ خودرو یکی از موارد لازم و ضروری برای ایجاد تجربه خوش رانندگی با خودرویی قدرتمند به‌حساب می‌آید. نصب استرس‌بار، تقویت سیستم تعلیق و تغییر زاویه چرخ‌ها از روش‌های ارتقا سیستم هندلینگ خودرو و افزایش چسبندگی خودروهای تیونینگ شده محسوب می‌شوند.

و نهایتا حذف ابزار آلات اضافی و حتی تغیر جنس شیشه‌ها نیز می‌تواند بسیار موثر باشند. در بعضی موارد ممکن است در حالت معمولا، جلو پنجره به صورت پیش فرض به رنگ نقره‌ای باشد و این در حالی است که کل بدنه خودرو ممکن است به فرض مثال مشکی باشد. از جمله تغیرات مربوط به چراغ‌های خودرو می‌توان به دودی کردن چراغ‌ها، استفاده از لامپ‌های زنونی و چراغ‌هایی با طراحی‌های متفاوت از نوع فابریک اشاره کرد. قطعا هر راننده و سرنشینی دوست دارد که در فصل‌های گرم تر، از هوای آزاد بر روی سقف خود استفاده کند و داشتن سان روف برای راننده‌های امروزی یکی از مهم ترین آپشن‌ها برای یک خودرو می‌باشد. همانطور که همه ما دیده ایم، خودروهای حرفه‌ای به شیوه‌ای غیر معمول از خودروهای موجود، به صورت بال پرنده باز و بسته می‌شوند. و برای ایجاد چنین حسی اقدام به تغیر زاویه باز و بسته شدن درب‌های خودروی خود می‌کنند.

به دلیل سطح تصفیه شده، معمولاً پایدارتر نیز هستند.پیچ ها در محفظه موتور و در صندوق عقب به صورت ضربدری پیچ می شوند. معمولاً هر چه خودرو لوکس‌ تر باشد، طراحی بهتر و جذاب‌ تری از رینگ و لاستیک دارد. با تغییر رنگ و طرح رینگ و همچنین استفاده از لاستیک‌ های پهن، می‌ توانید ظاهر خودروی خود را شیک‌ تر و متفاوت‌ تر کنید. برای انتخاب رنگ رینگ، مناسب بودن آن با بدنه خودرو و تغییراتی که در سایر بخش‌های بدنه ایجاد می‌کنید، را در نظر بگیرید تا به زیبایی بیشتر نمای خودرو کمک کند. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های تیونینگ خودرو همین تغییر و تعویض چراغ است.

خدا را شاکرم که در این 15 سال فعالیت حرفه‌ای خود توانسته‌ایم در راستای شعار خود “مثل روز اول” خدمت‌رسانی کنیم. تیونینگ خودرو موضوعی پیچیده و گسترده است و ممکن است سوالات زیادی در مورد آن داشته باشید. در این بخش به برخی از سوالات متداول درباره تیونینگ خودرو پاسخ داده‌ایم. وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هم چنین مجله خودرو ما به نقد و بررسی جامع مشخصات انواع خودرو های کلاسیک تا مدرن ، خودرو های ایرانی و خارجی و محبوب ترین های دنیای خودرو سازی می پردازد. ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد.

اگر شما جز افرادی هستند که میخواهید با کمترین تغییرات ظاهر ماشین تان به طرز جذابی تغییر کند باید تیونینگ چراغ خودرو را به شما پیشنهاد دهیم. اگر میخواهید از حرفه ای ترین تیم برای تیونینگ خودرو بهره ببرید میتوانید با همکاران ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. ماشینی که اقدام به ارتفاع زدن میکند از نسخه کارخانه ای اسپرت تر به نظر می رسد. ارتقای سیستم ترمز نیز می‌تواند با تغییر و یا تقویت پمپ و یا بوستر ترمز صورت بگیرد. همچنین استفاده از دیسک‌های خنک‌ شونده و از جنس آلیاژ کربنی می‌تواند در بهبود ترمزگیری موثر واقع شود. ولی همان میزان نیروی Down Force ایجاد شده نیز به پایداری بیشتر خودرو کمک شایانی می کند.

برخی از تغییرات در خودرو می‌تواند باعث کاهش عمر قطعات شود، به خصوص اگر به درستی انجام نشوند. به عنوان مثال، افزایش قدرت موتور می‌تواند فشار بیشتری را به قطعات موتور وارد کند و باعث ساییدگی سریع‌تر آنها شود. برخی از تغییرات در خودرو، مانند افزایش قدرت موتور، می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود. تیونینگ جلوپنجره‌های بزرگ مثل بی ام و، به خودرو ظاهری اسپرت‌ تر و قدرتمند تر می‌ بخشد. در برخی موارد که جلوپنجره کوچک است یا رنگ آن با بقیه بخش‌ها همخوانی ندارد، با تعویض مدل یا رنگ آن می‌توان ظاهر خودرو را تغییر داد.

در نتیجه، وسیله نقلیه کمتر غلت می زند و زمین می خورد و سریعتر به فرمان های راننده پاسخ می دهد. شما میتوانید با مراجعه به صفحه زیر از خدمات صافکاری باکیفیت با ارزان ترین قیمت و در نزدیکی منطقه مورد نظرتان استفاده کنید. یکی از این راه کف تراشی سیلندر است که موجب کاهش حجم محفظه احتراق و افزایش نسبت تراکم موتور می‌شود. از سوی دیگر با افزایش نسبت تراکم موتور، راندمان موتور نیز افزایش می‌یابد. این ارتقا می‌تواند در ظاهر، عملکرد یا هر دو مورد به صورت همزمان انجام شود. تیونینگ خودرو چیست؟ یا به زبان عامیانه تیونینگ خودرو یعنی چه؟ به معنای ارتقا و شخصی‌سازی خودرو است.

لاستیک‌های پهن، سطح اصطکاکی بیشتری با با جاده ایجاد می‌کند و موجب کاهش سرعت خودرو و افزایش سوخت شود. معمولا لاستیک‌های پهن برای خودروهای غیر جاده‌ای مناسب است، خودروهایی که بیشتر در کوه و بیابان و طبیعت گردی استفاده می‌شوند. یکی دیگر از شیوه‌های مرسوم در تیون کردن سقف خودرو، مربوط به تغییر رنگ سقف توسط بر چسب‌های ویژه می‌باشد. که این مورد به صورت برچسب سیاه معمولا و بیشتر بر روی خودروهای سفید انجام می‌گیرد. بسیاری از خودروهای حرفه‌ای خود به صورت پیش فرض، این تغییر و دوگانگی رنگ را بر روی ظاهر خود دارند.

به عنوان مثال ، کیت تعلیق ورزشی BILSTEIN B12 در این دسته قرار دارد. تیونینگ خودرو شخصی برای بسیاری از مردم چیزی فراتر از یک سرگرمی است. در این راهنما، ما به عنوان تولیدکنندگان محصولات تیونینگ و سیستم تعلیق، دوست داریم دانش خود را با شما به اشتراک بگذاریم و موضوع تیونینگ خودرو را تا حد امکان با جزئیات بررسی کنیم. چه مبتدی یا متخصص باشید، در این مطلب از سلام دنیا درباره تیونینگ خودرو چیست؛ خودروهای مناسب برای اسپرت کردن مطالب مهم در زمان تیونینگ خودرو که باید بدانید صحبت خواهیم کرد. اگر سیستم خنک کننده نتوند دمای موتور خودرو را در یک رنج مناسب ثابت نگه دارد، موجب بروز اتفاقات ناگوار خواهد شد.

این می تواند عملکرد ماشین شما را با تغییر تنظیمات روی واحد کنترل موتور شما بهبود بخشد. این مورد تیون فنی می تواند قدرت و گشتاور خروجی را افزایش دهد، مصرف سوخت را بهبود بخشد و آلاینده ها را کاهش دهد. تیون آینه بغل خودرو شامل نصب آینه های جدید با طراحی جدید، افزودن قابلیت های نوین و بهبود عملکرد آینه ها باشند. نصب آینه های بغل با طراحی های اسپرت، کروم یا کربن فایبر به زیبایی خودرو کمک کرده و ظاهر جذاب تری به آن می بخشد. به علاوه برقی کردن آینه ها، نصب چراغ های جانبی LED و سیستم هشدار زاویه کور می توانند به راحتی و ایمنی رانندگی کمک کند. تیون خودرو می تواند شامل تغییرات ظاهری خودرو باشد، مانند نصب کیت بدنه، تغییر رنگ خودرو، نصب چراغ های جدید، تغییر رینگ ها و به طور کلی زیبا سازی بدنه خودرو.

در حال حاضر، خدمات تیونینگ خودرو توسط مراکز معتبر این صنعت ارائه می‌ شود. در واقع، شرکت‌ های مختلفی وجود دارند که فعالیت اصلی آن‌ها بر روی تیونینگ خودروهای متنوع است. با این حال، توصیه می‌ شود تیونینگ خودرو را به مراکزی بسپارید که اعتماد، دانش فنی و تجربه کافی دارند. زیرا هر گونه تغییر ممکن است پیامدهایی را به همراه داشته باشد که با اجرای درست و استاندارد، تجربه‌ای لذتبخش از رانندگی با خودروی منحصر به فرد و متفاوت را ارائه می‌دهد. همچنین صدای غیرمعمول و زیاد خودرو‌های تیونینگ شده در فضای شهری چندان پذیرفته نیست و ممکن است مغایر با قوانین راهنمایی و رانندگی در بسیاری از کشورها باشد.

تیونرهای کاربلد نیز از فیبر کربن برای کاهش وزن سپرها و همچنین افزایش استحکام آن‌ها سود می‌برند. طراحی زیبای سپرها نقش زیادی در بهبود طراحی یک خودروی تیون شده خواهد داشت. تعویض سیستم اگزوز استاندارد با مدل‌های اسپرت، به بهبود جریان خروجی گازها و کاهش فشار برگشت کمک می‌کند. با این حال، بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، برخی از تبدیل‌ها می‌توانند به محض جرأت استفاده از آنها در جاده‌های عمومی غیرقانونی باشند. این به این دلیل است که مقررات ترافیک جاده ای ممکن است ایجاب کند که تجهیزات خاصی روی وسیله نقلیه فقط در یک طرح رسمی تایید شده استفاده شود. این معمولاً مربوط به قطعات مرتبط با ایمنی مانند لاستیک ها، ترمزها، موتور و سیستم اگزوز است.

لنت های سرامیکی یا نیمه فلزی می‌توانند به افزایش طول عمر و کارایی ترمز کمک کنند. آموزشگاه فن آموزان دوره های مشاغل فنی مرتبط با خودرو را بصورت کاملا عملی و کاربردی ویژه بازار کار اموزش می دهد. برخی از دوره های درحال برگزاری شامل آموزش برق خودرو ،  آموزش مکانیک خودرو، آموزش صافکاری ، آموزش مالتی پلکس ، آموزش تنظیم موتور و… می باشد. تمامی دوره ها با نظارت سازما فنی حرفه ای و اعطای مدرک بین المللی در کارگاههای عملی برگزار می شود. مانند اینتر کولر ها، کولرهای شارژی هستند که پس از توربو یا سوپر شارژر قرار می گیرند و هوایی را که فشرده شده و برای احتراق به سمت موتور حرکت می کند، خنک می کنند. این باعث می شود هوا متراکم تر شود به این معنی که اکسیژن بیشتری را به محفظه حمل می کند و می تواند قدرت را افزایش دهد.

چنین رینگ‌هایی علاوه بر زیبایی زیاد استحکام بالایی نیز دارند و باعث بهبود هندلینگ و سواری خودرو می‌شوند. در ادامه به بررسی انواع تیونینگ خودرو می‌پردازیم که شامل تیونینگ موتور، سیستم تعلیق، ترمز، انتقال قدرت، ظاهری، داخلی، الکترونیکی، نورپردازی، اگزوز، ایمنی، صوتی و آیرودینامیک می‌شود. سر و صدا و ارتعاشات را در آنجا کم می کند و تضمین می کند که هر دو به کمترین میزان ممکن به بدن منتقل می شوند. مخصوصاً برای خودروهای اسپرت با سیستم تعلیق پایین، پایه‌ استارت بهتری نسبت به موارد نصب شده در کارخانه توصیه می‌شود. آنها معمولاً از آلومینیوم با مقاومت بالا (یونیبال) ساخته می شوند و می توان آنها را به صورت جداگانه با استفاده از تنظیمات مختلف با خودرو تنظیم کرد. علاوه بر این، پایه‌ استارت بهبود یافته با دقت بیشتری کار می‌کنند و احساس رانندگی بهتری را منتقل می‌کنند.

به مجموعه‌ای از تغییرات و اصلاحات در بخش‌های مختلف خودرو گفته می‌شود که با هدف بهبود عملکرد، افزایش قدرت، بهینه‌سازی مصرف سوخت و یا تغییر ظاهر خودرو انجام می‌گیرد. این تغییرات می‌توانند شامل بخش‌های مختلفی از جمله موتور، سیستم تعلیق، سیستم اگزوز، بدنه و ظاهر خودرو باشند. تیونینگ (Car Tuning) یا به اصطلاح تیون و اسپرت کردن خودرو به فرایندی گفته می‌شود که شخص مورد نظر در آن با پرداخت هزینه‌هایی علاوه بر خرید و تعمیرات ماشین به شخصی سازی خودروی خود می‌پردازد. این شخصی سازی‌ها می‌تواند بر اساس علاقه و یا نیاز هر فرد متفاوت باشد. تیونیگ را به دو صورت ظاهری مانند تغییر بدنه، رنگ، درها و یا تیونینگ فنی مانند افزایش قدرت موتور، شتاب و… انجام داد.

از تیونینگ ظاهری ساده همچون نصب سر اگزوز افترمارکتی گرفته تا نصب کاپوت، چراغ، گلگیر و… را می‌توان جزو تغییرات طراحی و ظاهری دانست. اما بخش مهم‌تر تیونینگ به قوای محرکه ارتباط دارد که در این بخش شاهد بهبود چشمگیر پیشرانه، گیربکس، سیستم تعلیق و… خواهید بود. معمولاً تیونرهای حرفه‌ای در هر دو بخش فعالیت دارند هرچند عمده تمرکز خود را روی افزایش قدرت و شتاب خودروها می‌گذارند. رینگ و لاستیک‌های جدید نیز بخشی از تیونینگ ظاهری هستند که علاوه بر بهبود ظاهر خودرو، می‌توانند به بهبود هندلینگ و عملکرد خودرو در جاده کمک کنند. رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های اسپرت می‌توانند تأثیر زیادی بر ظاهر خودرو داشته باشند و آن را منحصربه‌فرد کنند. رنگ‌آمیزی و گرافیک‌های جدید نیز می‌توانند به خودرو ظاهری خاص و منحصربه‌فرد ببخشند.

این سیستم به‌ویژه در خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شود که برای مدت‌زمان کوتاه به شتاب و توان بسیار بالا نیاز دارند. با این حال، استفاده نادرست از NOS ممکن است به قطعات داخلی موتور آسیب برساند. حرکت جریان هوا در اطراف کف و سقف خودرو، اثرات حیاتی بر عملکرد و ایمنی آن دارد. رعایت اصول آیرودینامیک در طراحی بدنه خودرو ضروری است و ارتقاء کیفیت آیرودینامیک یکی از اساسی‌ ترین موارد در تیونینگ خودرو محسوب می‌ شود. علم آیرودینامیک یک حوزه گسترده و پیچیده است که بررسی آن نیازمند دانش تخصصی در زمینه جریانات هوا و دینامیک گازها می‌باشد. نصب آینه‌های اسپرت و جمع‌شونده برقی، که از ظاهری منحصربه‌فرد برخوردار هستند، به طور قابل‌توجهی در تغییرات ظاهری خودرو نقش دارند.

برای یافتن پاسخ سؤالاتی از قبیل تیونینگ چیست؟ تیون کردن ماشین چگونه است؟ یا تیونینگ خودرو در ایران چگونه است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. از یک طرف، این فرآیند می‌تواند بهبود‌های چشمگیری در عملکرد، ظاهر و تجربه رانندگی به ارمغان آورد. لازم است مزایا و معایب را با دقت مدنظر قرار داده و تصمیمی مبتنی بر اطلاعات کامل و توجه به نیازها و ترجیحات شخصی خودتان بگیرید. بهبود ترمزگیری و کنترل خودرو نیز یکی از مزایای مهمی است که از تیونینگ خودرو به دست می‌آید. با اعمال تغییرات مختلف در سیستم ترمز و تعلیق خودرو، می‌توان قدرت توقف و کنترل رانندگی را بهبود بخشید.

چرا که اجزا داخلی خودرو در مقابل دید نیست و تنها می توان از طریق اجزای خارجی که اسپرت شده، قابل تشخیص می باشد. یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای تیونینگ خودرو استفاده از لوازم اسپرت در سیستم روشنایی می باشد که به آن اسپرت کردن چراغ های خودرو نیز گفته می شود. توربوشارژرها و سوپرشارژرها با فشرده‌سازی هوای ورودی به موتور، احتراق بهتر و قوی‌تری ایجاد می‌کنند. این تجهیزات می‌توانند قدرت موتور را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. تفاوت این دو در نحوه عملکرد آن‌هاست؛ توربوشارژر از نیروی گازهای خروجی اگزوز استفاده می‌کند، در حالی که سوپرشارژر با نیروی مکانیکی موتور کار می‌کند.

همچنین، می‌ توان طراحی سپر را به طور کلی تغییر داد و از خطوط برجسته و پهن در طراحی سپر استفاده کرد تا ظاهر خودرو بهبود یابد و بزرگ‌تر به نظر برسد. دیفیوزر نیز به‌منظور تنظیم جریان هوای زیر خودرو در بخش عقب و زیر سپر نصب می‌شود. این تغییرات معمولاً با تغییر در قطر لوله اگزوز و زمان باز و بسته شدن شیر خروجی دود در موتور انجام می‌شود. این تغییرات می‌توانند منجر به خروج سریع‌ تر گازهای تولید شده در موتور و به طور همزمان حبس و خروج یک‌ باره دود و گازها از موتور خودرو شوند. در بخش جلوپنجره نیز، اغلب حذف تمامی پره‌ها و لوگوی خودرو در جهت ایجاد حس بزرگ‌نمایی در جلوپنجره انجام می‌شود.

اگرچه در برخی کشورها استفاده از این شیشه‌ها محدودیت‌هایی دارد، اما به دلیل قابلیت آن‌ها در فیلترهای اشعه مضر، بسیاری از خودروها از شیشه‌های دودی در بخش کناری خود استفاده می‌کنند. تیونینگ خودرو، واژه‌ای آشنا در میان علاقه‌مندان به دنیای خودرو است. از دیگر انواع تیونینگ خودرو برای سقف ایجاد تغییر رنگ در آن میباشد. رایج ترین تیونینگ سقف خودرو استفاده از چسب های سیاه برای ماشین های سفید و یا استفاده از رنگ های متضاد برای ماشین های رنگی میباشد. تیونینگ جلوپنجره‌های بزرگ مانند بی ام و ، معمولا ظاهر اسپرت‌تر و باصلابت‌تری به خودرو می‌دهند. در برخی خودروها که جلوپنجره‌شان کوچک است و یا رنگ جلوپنجره با بقیه قسمت‌ها همخوانی ندارد، می‌توان با تعویض مدل و یا رنگ آن تغییری در ظاهر خودرو ایجاد کرد.

اما این طور نیست همیشه برای رسیدن به علاقه مندی ها راه های مختلفی وجود دارد. یکی از علایقی که میان علاقه مندان به خودرو وجود دارد، اسپرت کردن خودرو است. در این میان چراغ خودرو چون بیشتر در معرض دید است بسیار مورد توجه تر است. برای اسپرت کردن چراغ های خودرو خود می توانید با مجموعه اتوبیرنگ علی مومنی در ارتباط باشید و بهترین مورد برای خودرو خود انتخاب کنید. یکی از مهم ترین گزینه ها برای تیونینگ خودرو اسپرت کردن چراغ های خودرو می باشد. اغلب موارد هنگامی که می خواهیم یک خودروی معمولی را از یک خودرو تیون شده تشخیص دهیم به جنبه ظاهری خودرو توجه می کنیم.

در صورتی که شما تجربه کافی را ندارید، بهتر است به دنبال یک نصاب حرفه‌ای بروید. به جای باز شدن درب‌ها به سمت بالا، می‌توان با قرار دادن لولای درب‌ ها در بالای بخش، آن‌ ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که ابتدا کمی به سمت طرفین باز شوند و سپس به سمت بالا؛ مانند بال‌ های عقاب. این نوع باز شدن درب‌ ها، اغلب پیچیده‌ تر است و نمی‌ توان آن را به راحتی بر روی هر خودرویی نصب کرد. از دیگر تغییرات بخش تیونینگ ایرودینامیک خودرو می‌توان به‌اضافه کردن پایه رکاب، نصب باله (اسپویلر)، اسپلیتر و کانارد، اضافه کردن هود در بخش سقف و اضافه کردن دریچه هوا در قسمت کاپوت اشاره کرد. بعداً، نوبت به ایتالیایی‌ها و ژاپنی‌ها رسید تا با هنر ارتقا و تنظیم پیشرانه، موتورهای تنفس طبیعی با دور بالا را معرفی کنند. به مرور زمان از جیغ لاستیک خودروهای جذاب کمپانی هوندا گرفته تا شتاب افسانه‌ای خودروهای منحصربه‌فرد فراری، باعث شد تا چنین کمپانی‌هایی به‌راحتی راه خود را به قلب عاشقان خودرو باز کنند.

و بخش دیگر تیون کردن سیستم اگزوز مربوط به کاتالیزور آن در مسیر خروج دود می‌باشد. در کل تمامی این فرایند‌ها برای بهبود و عملکرد بهتر خودرو و حس رضایت و لذت از رانندگی می‌باشد. به طور مثال ممکن است بلندگوهای خودرو به صورت کلی حذف و با مدل‌های قوی تر و بیس دار تعویض گردند. موسیقی از قدیم یکی از همراهان جدانشدنی از بخش خودرو بوده است و این سیستم هر روز در حال ارتقا می‌باشد. اما پایین آوردن خودرو نیز می تواند معایبی داشته باشد به خصوص در ترافیک و دست انداز های بیشمار ایران به خصوص تهران. با این حال شما میتوانید برای انجام خدمات تیونینگ و مشاوره با متخصصین در مجموعه استریو باران مشورت نمائید.

چسبندگی ضعیف لاستیک، یعنی چسبندگی ناکافی در جاده، می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد. علاوه بر این، به عنوان یک قاعده، تمام لاستیک های روی خودرو باید یک اندازه باشند. وقتی صحبت از طراحی لاستیک به میان می آید، نوارهای لاستیک خود چسب بر ظاهر رینگ تاکید می کنند. نام سازنده لاستیک همیشه نباید روی لاستیک باشد - نام راننده یا باشگاه تیونینگ نیز محبوب است. تثبیت کننده یک فنر فولادی است که چندین بار خم شده است که دو چرخ یک محور را به هم متصل می کند. این باعث بهبود دینامیک رانندگی و حداکثر سرعت ممکن در پیچ ها می شود.

معمولاً تیونینگ شامل افزایش قدرت پیشرانه و بهبود عملکرد کلی خودرو خواهد بود هرچند تغییراتی نیز در سیستم تعلیق صورت می‌گیرد تا هندلینگ آن بهتر شود. البته برخی تیونرها به دنبال کاهش مصرف سوخت یا حتی عملکرد نرم‌تر خودرو هستند. در کل هدف از تیون کردن خودرو بهبود عملکرد کلی آن در پاسخ به درخواست‌های مالک است. معمولاً تیونینگ باعث کاهش قابلیت اطمینان خودرو می‌شود اما اگر به‌صورت اصولی و توسط شرکتی متخصص انجام شود مشکلی ایجاد نخواهد شد. علاوه بر بخش‌های فنی شاهد ایجاد تغییرات در ظاهر خودروها و کابین آن‌ها نیز هستیم. برخی تیونرها نیز فقط متخصص بهبود طراحی خودروها هستند و به قوای محرکه دست نمی‌زنند.

اگر شما از سپر کشیده برای ماشین تان استفاده کنید این ماشین حس قدرتمندی را به مردم القا میکند در حالی که این حس در سپر ظریف فابریک ماشین القا نمیشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اضافه کردن سپر های جدید به شکل لوله های فلزی بزرگ روبروی سپر اصلی خودرو جلوه زیبایی به ماشین های شاسی بلند می دهد. بسیاری از افراد علاقه مند به تیون ظاهری خودرو ترجیح می دهند با حذف لوگو خودرو، از بین بردن پره ها و جایگزینی با پره های ظریف و نازک موجب تیونینگ جلو پنجره خودرو می شود. یک سیستم صوتی برتر در ماشین در درجه اول از نظر آکوستیک یک روش تیون ماشین محسوب می شود. زیرا اگر سیستم نصب شده بیش از حد بلند باشد، پلیس ممکن است این را به عنوان آلودگی صوتی تعبیر کند. با این حال، استفاده از بلندگو های مخصوص خودرو با ساب ووفر برای فرکانس های باس توصیه می شود.

سایز رینگ و لاستیک دیگری که ممکن است اجازه رانندگی داشته باشید را می توانید در سند CoC (گواهی انطباق) وسیله نقلیه خود بیابید. یکی دیگر از دلایل انجام تیون ماشین، بهبود کارایی سوخت و کاهش مصرف بنزین از طریق بهینه سازی سیستم تزریق سوخت و تنظیم موتور می باشد. تیون شامل بهبود صندلی ها، نصب سیستم های صوتی و تصویری پیشرفته تر، افزودن امکانات دیگر مانند سیستم های کنترل دمای داخل خودرو است. قطعا تیونینگ کردن ماشین هم به دانش نیاز دارد هم به تجربه و هم به خلاقیت. اما یکی از راه‌های ساده و جذاب تیونینگ می‌تواند استفاده از پلتفرم‌های آموزشی آنلاین باشد. رنگ یک رینگ می‌تواند، دودی، سیاه، طلایی، سفید و یا نقره‌ای باشد که متناسب با نوع خودرو و نوع رنگ بدنه خودرو، می‌توان بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

اما واضح است که اگر یک کارگاه تخصصی استخدام کنید هزینه بیشتری خواهد داشت. چیزی که بسیاری از مردم متوجه نیستند این است که اندازه‌گیری‌های تنظیم بر اجزای دیگر تأثیر می‌گذارند، بنابراین یک اندازه‌گیری تنظیم اغلب به دیگری نیاز دارد. به همین دلیل قبل از بردن خودروی خود به کارگاه تیونینگ باید با چند متخصص مشورت کنید و پیشنهادات مختلفی دریافت کنید. جامعه تیونینگ در آلمان در حال رشد است، تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه های تیونینگ در حال افزایش است. در نمایشگاه‌های بزرگ، مانند نمایشگاه خودروی اسن، تنها خودروهای تیونینگ تماشایی نیستند که مخاطبانی را از آلمان و خارج از کشور جذب می‌کنند. تیم های مسابقه ای و رانندگان برجسته از سری های مختلف موتوراسپرت نیز خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

تیونینگ خودرو یکی از محبوب ترین روش ها برای شخصی سازی و بهبود عملکرد و ظاهر خودرو است. Trackday یک رویداد رانندگی رایگان در مسیری است که به همین منظور تعطیل شده است. این می تواند یک پیست مسابقه ای مانند نوربرگ رینگ یا یک آسفالت فرودگاه تبدیل شده باشد. در هر صورت، ترافیک عمومی دور نگه داشته می شود و برای یک بار هم که شده مقررات ترافیک جاده ای نقشی کم یا اصلاً ایفا نمی کند. همه روزهای پیست به ابزار پیست نیاز ندارند، یعنی خودرویی که مخصوص این کار تنظیم شده است.

ارتقای سیستم تعلیق نیز جزء حیاتی تیونینگ فنی است که می‌تواند شامل نصب کمک‌فنرها و فنرهای جدید و بهینه، میل تعادل و سایر قطعات تعلیق باشد. این تغییرات باعث بهبود هندلینگ و کیفیت سواری می‌شوند، به‌ویژه در شرایط رانندگی پر فشار و در مسیرهای پر پیچ‌وخم. همچنین، ارتقای سیستم ترمز برای بهبود قدرت توقف و امنیت خودرو اهمیت دارد. نصب دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر، لنت‌های ترمز با عملکرد بالا و کالیپرهای جدید از جمله اقداماتی هستند که در این راستا انجام می‌شود. این تغییرات می‌توانند توانایی ترمزگیری خودرو را بهبود بخشیده و از حوادث جلوگیری کنند.

قطعات موجود در سیستم خنک کننده اتومبیل شامل رادیاتور، واتر پمپ، ترموستات، فن، تسمه و شیلنگ تشکیل شده است. یکی از راهکاری ارتقای کارکرد سیستم خنک کننده برای مواجهه با صعود غیر معمول دما، شارژ مایع خنک کننده می باشد. اینتر کولر قطعه ای است که هوای تولید شده توسط توربو را خنک می کند و هوای خروجی از توربو توسط کمپرسور داخلی فشرده می شود. در طی این فرآیند وجود شمع های جرقه زن مناسب برای مطابقت با دمای داخل موتور کلیدی است. انتخاب صحیح شمع ها با توجه به تنظیم موتور و هم چنین مدل خودرو تعیین می شود. می توانید با تکنسین خود صحبت کنید تا ماشین شما را تنظیم کند تا مطمئن شوید که شمع های جرقه را درست می کنید.

همچنین، سیستم تعلیق و ترمزها نیز برای بهبود کنترل و ایمنی خودرو تقویت می‌شوند. تغییرات در سیستم انتقال قدرت، مانند نصب کلاچ‌های قوی‌تر و گیربکس‌های پیشرفته‌تر، نیز بخش مهمی از تیونینگ است. تیونینگ خودرو فرآیندی است که در آن ویژگی‌ها و عملکرد خودرو از طریق تغییرات فنی و ظاهری بهبود داده می‌شود. این تغییرات می‌تواند شامل بهبود موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و انتقال قدرت باشد تا قدرت و عملکرد خودرو افزایش یابد. تیونینگ، یا به عبارت دیگر تنظیم و ارتقاء، عبارت است از بهبود و بهینه‌سازی عملکرد و ظاهر خودروها. این اصطلاح به طور گسترده در صنعت خودرو به کار می‌رود و می‌تواند به انواع مختلفی از مداخلات و تغییرات اشاره کند.

به علاوه نصب تعلیق های اسپرت یا قابل تنظیم می تواند به بهبود عملکرد خودرو در جاده های مختلف کمک کند و رانندگی را لذت بخش تر کند. قطعا وزن خودرو رابطه مستقیمی با شتاب اولیه و توان و قدرت موتور خودروی شما دارد. از این لحاظ اگر دقت کرده باشید در خودروهای مسابقه ای، راننده تا جای امکان با جداکردن صندلی شاگرد و صندلی عقب، سعی بر سبک کردن وزن خودرو را دارد. در عمل تیون کردن وزن خودرو ممکن است بعضی از قطعات تعویض شوند که به سبکی خودرو بسیار کمک می‌کند. افراد زیادی هستند که دوست دارند شاسی ماشین آن‌ها خوابیده باشد و بسیار به زمین نزدیک باشد. البته که این مسئله ممکن است باعث آسیب به جلوبندی و ایجاد مشکل در فرمان‌پذیری خودرو شود.

تیونینگ در این زمینه به معنای بهبود بخش‌های فنی و ظاهری خودرو با استفاده از لوازم جانبی و تغییرات فنی است. افرادی که به تیونینگ علاقه‌مندند، به دنبال تغییراتی در خودروی خود هستند که باعث اختلاف آن با سایر خودروها از لحاظ عملکرد و ظاهر شود. هدف اصلی انجام تیون خودرو عبارتند از افزایش قدرت موتور و عملکرد فنی آن برای بالا بردن شانس پیروزی در مسابقات اتومبیل رانی حرفه ای و هم چنین بهبود ظاهر خودرو از طریق نصب تجهیزات حرفه ای می باشد. توجه کنید دسته بزرگی از افراد قصد خود را از تیون کردن اتومبیل خود دور گیری راحت در جاده ها عنوان می کنند. در صورتی که انجام این کار می تواند تاثیر منفی بر روی مصرف سوخت خودرو داشته باشد و موجب استهلاک سریع قطعات مرتبط شود.

سر اگزوز بیشتر حالتی ظاهری تا کاربردی بودن آن دارد و در مواردی سر اگزوز می‌تواند به تغیر صدای خودرو نیز کمک کند. سر اگزوزهایی با نوع طراحی خاصی تولید شده اند که قادر به بی صدا کردن و یا بلعکس، قادر به غرش کردن در صدای خودرو حین گاز دادن می‌شوند. همانطور که یک تغییر رنگ در چشم عادی توسط یک لنز، می‌تواند کل چهره را تغییر دهد، تغیر در نوع نور و دودی یا شفاف بودن چراغ‌های جلو خودرو می‌تواند تفاوت فاحشی بین خودرو تیون شده با نوع معمول خود باشد. نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که داشتن سانروف و یا سقف‌های کانورتیبل بسیار جذاب هستند. در صورتی که خودروی شما سانروف ندارد، می‌توانید آن را به دست افراد خبره بسپارید تا آپشن را برای شما اضافه کنند.

یک سیستم اگزوز تیون شده نیز می تواند صدا را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. در ارتباط با منیفولد یا لوله جدید، می توان اسب بخار بیشتری نیز بدست آورد. دیفیورز یک جز مکانیکی بوده که برای بالا بردن زیبایی ظاهری خودرو در قسمت عقب و پایینی سپر نصب شده و جریان هوای زیر ماشین را تنظیم می کند. تیونینگ و تعویض سر اگزوز معمولاً به منظور بهبود عملکرد و استایل خودرو، به ویژه در جوامع علاقمندان به تغییرات و ارتقاء خودرو، انجام می‌شود. این اصلاحات می‌توانند به تناسب و هماهنگی با سبک کلی خودرو کمک کنند و به صاحب خودرو امکان انتخاب گزینه‌های مختلف را بدهند تا به نتایج دلخواه برسند. تغییرات در چراغ خودرو معمولاً به عنوان بخشی از تیونینگ برای بهبود ظاهر و افزایش ایمنی و کارایی در شبانه‌روز انجام می‌شود.

تعداد سه یا چهار اگزوز، ظاهر بخش عقبی ماشین را معمولاً خیلی اسپرت‌تر جلوه می‌دهد. در ابتدا باید بدانید که تیونینگ خودرو چیست؟ تیونینگ ماشین به معنی تنظیم کردن و یک جورایی ارتقا دادن است. وقتی شما خودروی خود را تیون می‌کنید یعنی با ایجاد یک سری تغییرات در خودرو، آن را ارتقا و تغییر می‌دهید. این تغییرات می‌تواند، فقط تغییرات در ظاهر خودرو و یا تغییرات در بخش فنی آن باشد. همچنین می‌توانید هر دو بخش را تیون کرده و خودروی جدیدی از آب در بیاورید.

از انواع تیونینگ خودرو خرید لاستیک و رینگ های اسپرت برای ماشین میباشد. افراد میتوانند به سلیقه خود از انواع لاستیک های پهن و معمولی برای ماشین شان استفاده کنند. در حال حاضر نیز خدمات تیونینگ خودروها توسط مراکز معتبر تیونینگ خودرو صورت می‌گیرد. در واقع هم‌اکنون شرکت‌های مختلفی وجود دارند که تمرکز اصلی آن‌ها روی تیونینگ خودروهای گوناگون قرار گرفته‌است. اما باید به این نکته توجه داشت که تیونینگ خودروی خود را به مراکزی بسپارید که از اعتبازر، دانش فنی و تجربه کافی برخوردار باشد.

وقتی یک خودرو تیونینگ می‌شود،  به معنای این است که آن خودرو از لحاظ عملکرد فنی و ظاهری با خودروهای استاندارد متفاوت است. یکی از اهداف شایع تیونینگ، افزایش قدرت موتور خودرو است، که برای دستیابی به آن باید به شرکت‌ های متخصص مراجعه کرد. در ایران، به دلیل محدودیت‌ هایی که وجود دارد، تیونینگ خودرو بیشتر در زمینه بهبود ظاهر خودرو صورت می‌گیرد. تیونینگ فنی خودرو بر روی بهبود عملکرد مکانیکی و فنی خودرو متمرکز است. این نوع تیونینگ معمولاً شامل ارتقاهای موتور، سیستم تعلیق، ترمزها و دیگر اجزای مکانیکی است. ارتقای موتور ممکن است شامل نصب توربوشارژرها، سوپر شارژرها، اینترکولرها و سیستم‌های اگزوز اسپرت باشد که هدف آنها افزایش قدرت و گشتاور موتور است.

انواع تیونینگ خودرو متنوع هستند و به طبقه‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که موارد زیر را در بر خواهند گرفت. این اصلاحات معمولاً برای بهبود ظاهر خودرو، افزایش کیفیت و سلامت عملکرد پنجره‌ها، و یا تطبیق آن‌ها با استایل خودرو و سلیقه صاحبان انجام می‌شود. همچنین، بعضی از تغییرات ممکن است به عنوان بخشی از فعالیت‌های تیونینگ به منظور بهبود کلی ظاهر و کارایی خودرو انجام شود. یکی از قطعات مهم در خودروهای امروزی قطعه ECU یا همان کامپیوتر خودرو می‌باشد که تقریبا اکثر رفتارهای خودرو را کنترل و تنظیم می‌کند. با تغییر دادن مدل چراغ‌ها شما می‌توانید، نمای بسیار زیباتری به خودروی خود بدهید.

اگر به دنبال بالا بردن عملکرد خودرو هستید و فقط جنبه تقویت ورودی را مد نظر دارید، باید به شما بگوییم نباید ارتقا خروجی را فراموش کنید. تیون اگزوز خودرو می تواند موجب خارج شدن هر چه سریع تر دود های حاصل از احتراق داخلی می شود. یکی از اقدامات اساسی برای تیون اگزوز خودرو، کم کردن طول لوله اگزوز است. خروج دود در ماشین های معمولی از مسیر های پر پیچ و خمی در اگزوز عبور کرده تا صدای اگزوز به نسبت کاهش یابد. اما اگر به صدای اگزوز ماشین های مسابقه ای توجه کنید، صدای بلندی به گوش شما می رسد. ارتقا سیستم اگزوز اتومبیل از طریق حذف انباره، کاهش طول لوله اگزوز، بالا بردن کیفیت لوله اگزوز، اضافه کردن هدرز اگزوز و خالی کردن کاتالیزور انجام می شود.


بهترین مراکز تیونینگ در ارومیه